הנשיא ריבלין: "אעשה הכל למנוע בחירות"

נשיא המדינה העלה אל הרשתות החברתיות סרטון בו הוא מפרט את האפשרויות העומדות בפניו על פי חוק וזאת בהמשך לפניות הרבות המגיעות אליו בנושא

נשיא המדינה העלה היום, רביעי, אל הרשתות החברתיות סרטון בו הוא מפרט את האפשרויות העומדות בפניו על פי חוק וזאת בהמשך לפניות הרבות המגיעות אליו בנושא.

בסרטון מסביר הנשיא: ״יקיריי ויקירותיי, אני מקבל וקורא את כל הפניות שלכם בנושא הרכבת הממשלה. לאור היקף הפניות שמציף את לשכתי בנושא, חשוב לי להסביר מהי סמכותו החוקית של הנשיא: לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, ניתנו על ידי 28 יום להרכיב ממשלה כאשר בסופם ניתנה לו ארכה של 14 יום נוספים על פי החוק, שתסתיים היום בחצות.

"במידה ולא תורכב הממשלה היום בחצות, עומדות בפניי שתי אפשרויות ועליי לנקוט באחת מהן, תוך שלושה ימים: האפשרות הראשונה היא להטיל את הרכבת הממשלה על כל חבר כנסת, פרט לחבר הכנסת שכבר נתתי לו הזדמנות והוא לא הצליח. האפשרות השנייה היא להודיע ליושב ראש הכנסת שלא קיימת אפשרות להרכבת הממשלה ואין מנוס אלא ללכת לבחירות".

צפו:

נשיא המדינה מסביר על נושא הרכבת הממשלה

״אדוני הנשיא, אז מה בעצם אתה אמור לעשות אם לא תורכב ממשלה עד הלילה בחצות?״. ובכן חברים, כאן אני מסביר.(צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו)

פורסם על ידי ‏Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין‏ ב- יום רביעי, 29 במאי 2019

נשיא המדינה הוסיף: "כדי לקבל את ההחלטה, אזמין שוב את נציגי הסיעות להתייעצויות. אגב, דעו כי במקרה שאודיע ליו"ר הכנסת כי אני איני מוצא חבר כנסת שבידו להקים ממשלה, יכולים חברי הכנסת לאסוף 61 חתימות ולבקש תוך 21 יום, להעניק לכל אחד ממאה ועשרים חברי הכנסת, גם למי שכבר ניתנה לו ההזדמנות, את המנדט להרכבת הממשלה. 61 חתימות שכאלה יכולות להעניק לאותו חבר כנסת 14 ימים עבור השלמת המשימה. אתם ודאי תוהים איך כל זה קשור למה שמתרחש ברגעים אלו בכנסת. ובכן, זה לא.

ריבלין הוסיף: "במקביל לסמכותי כנשיא, לכנסת יש אפשרות עצמאית לחוקק חוק המורה על התפזרות הכנסת. אם חוק פיזור הכנסת יתקבל גם בקריאה שנייה ושלישית ברוב של חברי הכנסת, 61 לפחות, ההליכים להרכבת ממשלה ייפסקו. הכנסת תפוזר, ונצא לצערי למערכת בחירות נוספת. אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע ממדינת ישראל ללכת אל מערכת בחירות נוספת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *