הסדר החלבי של 'קריית מלך'

בשבת הקרובה פרשת "חיי שרה" יציינו בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק. שש שנים להקמת 'סדר שש שעות' בליל שבת שהוקם על ידי קבוצת בחורים בתמיכתו ועידודו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יעקב קרפ שליט"א. שתמך רבות בהקמת סדר זה לעילוי נשמתו של ראש הישיבה

בשבת הקרובה פרשת "חיי שרה" יציינו בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק. שש שנים להקמת 'סדר שש שעות' בליל שבת שהוקם על ידי קבוצת בחורים בתמיכתו ועידודו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יעקב קרפ שליט"א. שתמך רבות בהקמת סדר זה לעילוי נשמתו של ראש הישיבה (קרית מלך) הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצוקללה"ה.

הסדר 'שש שעות' בליל שבת מכונה בשם "סדר חלבי", בגלל האפשרות לאכול מוצרי חלב לאחר שעברו שש שעות מסעודת ליל שבת. סדר לימוד זה ניתן במטרה לתת חשק ולדרבן את כלל הבחורים ללמוד שש שעות ברציפות. דבר המביא להתעלות עצומה.

על אף בכל ליל שבת קיים יצר הרע ללכת לישון מיד לאחר הסעודה אומר אחד הבחורים "סדר חלבי מזרים מרץ מחודש בבחורים ומדרבן אותם לעסוק בתורה תוך כדי חזרה על הנלמד באותו שבוע".
מיד לאחר הסדר, בסביבות השעה 01:30 בלילה מוגש בחדר האוכל בישיבה 'עונג שבת' חלבי כיד המלך, כיבוד עשיר שנתרם על ידי נדיבי עם.

קבוצת הבחורים היוזמים את הסדר נכנסו לראש הישיבה הגאון הגדול רבי יעקב קרפ שליט"א שתמך ועודד את הקמת סדר זה. ושאלו את ראש הישיבה על החובת הבחורים להתאמץ לקום לתפילת שחרית בישיבה אחר שנשארים ללמוד שש שעות בסדר חלבי בליל שבת. ראש הישיבה אמר בנחרצות שוודאי שעל הבחורים להגיע בבוקר לתפילה בישיבה כדי להספיק זמן תפילה וקריאת שמע. כדי שלא יצא שכרם בהפסדם. ואכן מספר אחד הבחורים שבכל שש שנים האחרונות. מאז הוקם הסדר חלבי בישיבה. באמת ניתן לראות שהבחורים עומדים בזמנים וכלל לא ניתן להבחין כי הם אחרי סדר לילי ארוך של לימוד. שעושים כהוראתו של ראש הישיבה בתפילת שחרית.

צילום תמונה: דוד קשת

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *