הסיפור שמסעיר את משרד הבריאות: נפטרה מקורונה, נקברה, והמשפחה לא ידעה

חיה פריימן (86) מאשקלון, האישה שהועברה מבית אבות שבו אירעה התפרצות קורונה לבית אבות בבני ברק – ושם נפטרה. האשה המבוגרת נקברה בשם אחר בגלל טעות

חיה פריימן (שם הסבתא) הייתה בבית אבות באשקלון התגלתה חיובית לקורונה ביום רביעי שעבר (25.8) ויומיים לאחר מכן העבירו אותה למחלקת קורונה בבית אבות בבני ברק.

בתה – אלה פיטוסי, יצרה קשר עם בית האבות בבני ברק ונאמר לה שהכל תקין ושחיה מרגישה טוב. אלא שביום חמישי בערב האם קיבלה טלפון מעובדת סוציאלית של בית האבות באשקלון בו מודיעים לה שחיה נפטרה.

בית האבות באשקלון גילה את זה לאחר ששלחו מתנות באותו היום לקשישים שלהם לכבוד ראש השנה וביקשו תצלומים של כולם- להפתעתם התמונה ששלחו על שם חיה לא הייתה תואמת לזהותה אלא הייתה זו אישה אחרת.

"חיה נפטרה ונקברה כבר לפני שלושה ימים", אמרו בבית האבות. סיבת המוות – תחילה אמרו קורונה לאחר מכן אמרו התקף לב. ביום שישי המשפחה קיבלה את התמונה של הנפטרת – כאשר זיהו סימן חבלה גדול בפניה. המשפחה חושדת שהייתה רשלנות רפואית ושבית האבות מנסים להעלים פרטים על סיבות פטירתה של הסבתא.

המחדל הגדול הוא שהסבתא – חיה נקברה בבית קברות בבאר שבע- על שם אחר.

מחר המשפחה מגיעה לבית המשפט השלום בבאר שבע לקבל אישור לניתוח גופה.

מבית האבות "ותיקים", שם נפטרה פריימן, נמסר בתגובה: "אנחנו משתתפים בצערה של משפחה ומחבקים אותה אל ליבנו ברגעים קשים אלו. לבקשת משרד הבריאות, נפתחה אצלנו מחלקה לקשישים סעודיים, חולי קורונה, אליה מפנה משרד הבריאות בדחיפות קשישים שהתגלו כמאומתים במוסדות גריאטריים אחרים:
"קשישים אלה אינם מוכרים במחלקה הקולטת ומגיעים עם אמצעי זיהוי הנשלחים על-ידי המוסד השולח. בשל טעות של המוסד השולח, שהחליף את אמצעי הזיהוי בין שתי הקשישות שנשלחו, הן נקלטו אצלנו תחת שמות מוטעים. משנפטרה, למרבה הצער, אחת מהן, היא זוהתה בטעות כאחרת. יודגש כי מוסד ותיקים פעל על-פי נהלי והנחיות משרד הבריאות. בעקבות המקרה המצער, שינה משרד הבריאות את הנוהל".

ממשרד הבריאות נמסר כי ועדת בדיקה של משרד הבריאות תבחן מקרה חמור ומצער בו נעשתה טעות זיהוי בקבורת אישה מבוגרת שנפטרה מקורונה. הארוע התרחש במחלקת קורונה בבית חולים גריאטרי במרכז הארץ, אליו הועברה האישה ממוסד סיעודי אחר בו הייתה התפרצות קורונה.

מרגע שנודע המקרה למשרד הבריאות, משלחת של נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי ממנו הועברה האישה, הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע. במקביל להליך הבדיקה, משרד הבריאות ימשיך ויסייע למשפחה האבלה ככל שיידרש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *