הסכם קיבוצי חדש במד"א :200% תוספת עבור עבודה ביום המנוחה השבועי

מעבר העובדים משישה ימי עבודה לחמישה ימים בשבוע ללא תוספת שעות עבודה

הסתדרות, נציגות עובדי מגן דוד אדום (מד"א), הנהלת מד"א ומשרד האוצר חתמו הלילה, לאחר שנים של מו"מ, על הסכם מקיף המסדיר את כל תנאי העבודה והשכר של עובדי מד"א לרבות פראמדיקים, חובשים, מיקרוביולוגים, מדריכים, עובדי מוקד ומינהל.

ההסכם הקיבוצי משקף מחויבות של ההנהלה וההסתדרות לביטחון תעסוקתי לעובדים, תנאי העסקה הוגנים, שיתוף של העובדים בתהליכי קבלת החלטות והוא מעגן מערכת יחסי עבודה המבוססת על אמון הדדי בין הצדדים.

עיקרי ההישגים בהסכם הם מעבר העובדים משישה ימי עבודה לחמישה ימים בשבוע ללא תוספת שעות עבודה. לעובד שיחפוץ לעבוד ביום השישי ישולם תעריף שעות נוספות. עבודה ביום המנוחה השבועי, החל מהשעה 15:00 ביום שישי ועד לשעה 23:00 במוצאי שבת, תזכה בתשלום בשיעור של 200% מהשכר הרגיל. תשלום עבור עבודה בימי חג יהיה בשיעור של 250%.

בנוסף כחלק מההסכם תבוצע הצמדה להסכמים במגזר הציבורי והשכר יעודכן בהתאם למועדים ובשיעורים בהם יעודכן השכר לעובדי המגזר הציבורי. ההסכם מעדכן מנגנוני תימרוץ ותגמול תוך התייחסות לעומס בעבודה, למטלות המיוחדות כמו גם לעובדי הסקטור המינהלי, אשר הוכר כחלק מהמארג החיוני לתפקודו של מד"א. בהסכם אף נקבע מנגנון תיקון עיוותים לצורך הכללת כלל התפקידים והסקטורים במד"א.

בהסכם נקבעו בין היתר גם זכויות שכר וסוציאליות והוא משקף ראייה מתקדמת של זכויות הוריות, שעת הורות, תוספת הורות, יום חופשה נוסף ותוספת שכר שקלית להורים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *