הסנונית הראשונה- ראש העיר רשל"צ: "ממליץ להורים לדרוש מצלמות בגן"

"הסרטונים מהגן ברמלה לא יוצאים לי מהראש"

חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות אושר לפני כשנה וחצי אבל רק מה-1.9, כלומר בעוד כשבועיים, הוא יחייב את מעונות היום שבהם שוהים שבעה פעוטות ומעלה, להתקין מצלמות, למעט מקרים מסויימים. ראש העירייה, רז קינסטליך, שהזדעזע מהתמונות שצולמו בגן ברמלה, פונה להורים "אני ממליץ להורים לדרוש מצלמות בגן בהתאם לחוק. אם לא תענו, אל תרשמו את הילד שלכם שם. יחד נמנע את המקרה הבא". קינסטליך הוסיף "הסרטונים מהגן ברמלה לא יוצאים לי מהראש. אני מסתכל על הילד שלי ריף, בן שנתיים וחצי, בגיל של חלק מהילדים שם. איך אפשר לפגוע בילד רך וחסר ישע שלא יודע מה זה רוע, אבל בגיל כל כך צעיר, מרגיש אותו על בשרו".

בהתאם לחוק, המצלמות יצלמו אך ורק במעגל סגור ויתעדו את כל השעות בהן שוהים הפעוטות במעון. כבר בשבוע שעבר, כינס ראש העירייה את כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים כדי לבחון דרכים נוספות למניעת המקרה הבא.

כזכור, במעונות היום של החברה העירונית הותקנו מצלמות כבר בשנה שעברה. החברה העירונית מפעילה 40 מעונות יום בהם יש למעלה מ- 1400 ילדים בגילאי חצי שנה ועד שלוש. הצפייה במצלמות תהיה רק על פי הנחיית משטרה ו/או צו בית משפט .

יש לציין כי כבר היום מעונות היום של החברה העירונית נמצאות בפיקוח מתמיד והם פועלים על פי החוק לפיקוח על מעונות יום לפעוטות, הכולל קבלת רישיון להפעלת מעון מטעם משרד העבודה והרווחה ועמידה בתקנון ונהלים ברורים . הגננות והסייעות עוברות השתלמויות והכשרות ומנהלות תוכנית עבודה בשיתוף מנהל החינוך בעיר. כמו כן במהלך השנה הן נמדדות בשביעות רצון המערכת וההורים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *