הסערה ב'יתד נאמן': שמעון גליק מגיע לארץ לפשר בין הצדדים

פרסום ראשון: סערת השליטה בביטאון הליטאי 'יתד נאמן': ל'אקטואליק' נודע כי בסופ"ש הנוכחי יגיע לארץ בעלי העיתון, שמעון גליק מניו יורק, כדי לפשר בין בתי גדולי ישראל בסוגיית העיתון. בין ההצעות: מינוי מנכ"ל נוסף מטעם בית הגר"ח

סערת העיתון הליטאי: אחרי שהבלגן בתוך העיתון 'יתד נאמן' כבר יצא החוצה בסוף השבוע האחרון לעין כל, עם פרסום פומבי של מכתבו של בעלי העיתון מניו יורק, הנגיד שמעון גליק, בו הוא מספר על הטענות שקיבל לאחרונה לפיהן העיתון כבר אינו נשמע להנחיות גדולי ישראל, וביקש על כך את תשובת הגר"ג אדלשטיין, מסתבר שגליק פועל לא רק במכתבים בעיתון אלא גם בצעדים אופרטיביים:

כזכור, בשישי האחרון פרסם גליק את המכתב וביקש את התייחסותו של הגר"ג לדברים, והגר"ג דווקא כתב במכתב מפורש כי כל הקורה בעיתון נעשה על דעתו. מה שלא נכתב ולא הובא בעניין, הוא מכתב דומה או זהה מהגר"ח קניבסקי שליט"א, שגם הוא יחתום כי המתרחש בעיתון הוא על דעתו, מה שהביא רבים להבין, כפי שפורסם לאחרונה בין השאר ב'אקטואליק', כי אכן המלחמה הפנימית בציבור הליטאי על הביטאון היומי קיימת גם קיימת, ובעוד בית הגר"ג שולט כיום על העיתון ותכניו, לבית הגר"ח אין דריסת רגל – ועל כך קמה המהומה. מכתבו של הגר"ג בנושא, רק הדגיש את חילוקי הדעות בין בתי גדולי ישראל, כאמור.

כעת אנחנו מפרסמים בפרסום ראשון כי בעקבות הסאגה הליטאית, החליט בעלי העיתון, שמעון (סיימון) גליק להגיע בסוף השבוע הנוכחי לארץ, ולשהות פה עד ליום רביעי-חמישי הבא, במטרה לנסות לפשר בין שני הבתים ולהביא לרגיעה בנושא. גליק ינסה להגיע להבנות עם שני הצדדים ולסיים את העניין בצורה הטובה ביותר.

ל'אקטואליק' נודע עוד, כי נכון לעכשיו, שתי הצעות עומדות על הפרק, ששתיהן ייבחנו במהלך הפגישות בין שלושת הצדדים השבוע: האחת היא הוספת רבנים מטעם בית הגר"ח ל'ועדת הרבנים' של יתד נאמן. זו עוד המשוכה הקלה. המשוכה הקשה יותר והדרישה הלא פשוטה איתה יצטרך גליק להתמודד, היא דרישת בית הגר"ח למינוי מנכ"ל משותף לצדו של המנכ"ל הנוכחי, זליג אורלנסקי, המזוהה עם בית הגר"ג, עד שאפילו היו באחרונה קריאות להדיחו בשל כך.

כזכור, בשישי האחרון כתב גליק במכתבו לגר"ג שפורסם בעיתון:

"מעכת"ר מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אבקש את סליחת מעכת"ר על שאני מטריחו, אולם חושבני שזו חובתי וזה צורך השעה. בחודש סיון תשע"ב נתבקשתי ע"י רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל (בכתב ובע"פ) להיכנס לעוביה של קורה בכל הקשור לנדרש לתקן בעיתון 'יתד נאמן' ואכמ"ל בצורך הגדול דאז ובמיוחד בכל הקשור לעמידה על המשמר שהעיתון יהיה תמיד בכפיפות ישירה ואמתית לגדולי ישראל ועל כן לקחתי על עצמי משימה קדושה זו אשר הביאה לכך שאהיה יושב ראש ההנהלה של העיתון (על כל המשתמע מכך) ונתתי מהוני ואוני בשביל מטרה זו ולא אאריך בפרטים.

"מאז ועד עתה לא התערבתי אף פעם בתכנים של העיתון, רק וידאתי שכל המערכת תהיה כפופה להרה"ג נתן זוכובסקי שליט"א יו"ר הועדה הרוחנית של העיתון היות וידעתי שמרן הגראי"ל זצוק"ל סומך על דעתו וכח המשלח זצוק"ל עמדה לנו שלא יצאה תקלה תחת ידי העיתון בס"ד.

"בשיחותי ובמגעי השוטפים ידוע לי מקרוב כי כך גם היום, כל דבר בעיתון נעשה בהסכמתו ובהוראתו הישירה של הגר"נ זוכובסקי שליט"א, בכל נושא או שאלה מביאים בפניו, הן בדברים המתפרסמים, הן בצורת הפרסום, והן באלו שאינם, והדבר הקשה מובא להכרעתו של מרן שליט"א.

"כמו"כ העורך הראשי (הר' י.פ.) (-ישראל פרידמן) אומר שמתייעץ עם מרן רה"י באופן קבוע. למרות הנ"ל. אני מרגיש חובה לפנות למעכת"ר מרן שליט"א היות ובתקופה האחרונה מגיעות אלי​​ פניות שלטענתם גדולי ישראל אינם מעורבים דיים בנעשה בעיתון.

"ברצוני לשאול את דעתו של מרן שליט"א האם הנהלת העיתון ועורכיו כפופים גם היום לגדולי ישראל כפי שהיה, דאל"כ אני מרגיש שאיני מקיים את שליחותי, ומנגד, באם יש דבר הצריך תיקון או שינוי, הרי שנעשה כפי שיורנו מרן שליט"א, ובאם דעת מרן שליט"א נוחה מהמצב הקיים, האם אפשר לפרסם דעתו זו על מנת שכל יראי ד' המנויים והקוראים של העיתון ידעו כי העיתון פועל ומתנהל עפ"י דעת חכמים".

הגר"ג אדלשטיין השיב לגליק בכתב ידו: "לכבוד ידידי הנעלה רב הפעלים הרב ר' שמעון גליק שליט"א, שלום רב וברכה. כתשובה על מכתבו דלעיל הנני להשיבו כי מערכת העתון של "יתד נאמן" היא בפיקוחו של הגר"נ זוכובסקי שליט"א, וגם אתי הם מתייעצים באופן קבוע, ולכן אין צורך בשום שנוי בניהול העיתון.

"אם יש למישהו ביקורת על העתון אפשר לפנות להגר"נ זוכובסקי שליט"א והרב ר' מרדכי קרליץ שליט"א שיבררו את הדברים. י. גרשון אדלשטיין".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כל זמן שזליג בעיתון אין סיכוי לשום דבר

    כל זמן שזליג בעיתון אין סיכוי לשום דבר

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב