הסקר הגדול: הקורונה שינתה לתמיד את הרגלי הגלישה בציבור החרדי

“91% מעוניינים להמשיך להיות מחוברים לאינטרנט בעתיד”

חברת הסקרים ‘אסקריא’ המתמחה במחקרי עומק בחברה החרדית בחנה את השינויים שחלו בתקופת הקורונה בחברה החרדית, בהיבטים של חיבור ושימוש באינטרנט

לדברי החברה:

מצאנו גידול בחיבור לאינטרנט המשקף גידול של 15%, ובסה”כ התחברו עוד כ11,600 משקי בית, ובסה”כ מחוברים כ- 88,000 משקי בית (מתוך כ- 200,000 משקי בית חרדיים).

החיבור הגדול נצפה דווקא בקרב הציבור השמרני, החסידי והצעיר בעיקר. מצאנו את זה על ידי מספר שאלות שבדקנו את אופי המשיבים, ובנוסף בכך שכמחצית מהמחורים עושים זאת באמצעות נטסטיק ולא חיבור קבוע, מה שמעיד על רמת השמרנות.

עוד בעניין נטסטיק: הסיבה העיקר שסימנו מעל 40% מהמשיבים היא חוסר הנגישות לאינטרנט, כלומר הם רוצים אינטרנט אבל לא בלי שליטה.

91% מעוניינים להמשיך להיות מחוברים לאינטרנט בעתיד, בקרב אלו שלא מעוניינים או מסתפקים בעניין הסיבות המשמעותיות היו סיבות רוחניות ירידה ברוחניות והשפעה שלילית על הילדים.

לפני תקופת הקורונה 38.2% ממשקי הבית החרדים היו מחוברים לאינטרנט, כלומר 76,400 משקי בית מתוך כ- 200,000 משקי בית חרדיים.

בתקופת הקורונה נראה גידול של 15% בשיעור המחוברים לתשתית ביתית, והתווספו כ- 11,600 משקי בית.

לאחר השפעת הקורונה כ- 44% מהאוכלוסייה החרדית מחוברים לספק אינטרנט בתשלום, המהווים כ- 88,000 משקי בית.

השינוי בא לידי ביטוי בעיקר בקרב השמרנים באוכלוסייה החרדית שקודם לכן לא היו מחוברים/

שימוש / גלישה באינטרנט
שימוש ראשוני:

האוכלוסייה החרדית מגיל 18 ומעלה מונה כ- 552,000 איש (ובסה”כ כולל ילדים מונה כ1,200,000 נפש)/

לפני תקופת הקורונה 61.5% מהאוכלוסייה החרדית מעל גיל 18 (כ- 340,000 איש) דיווחו על שימוש באינטרנט והדבר מהווה גידול יציב יחסית שניתן לראות בסקר החברתי של הלמ”ס.

בתקופת הקורונה נצפה גידול של כ- 8% במספר המשתמשים באינטרנט, והתווספו כ- 26,000 משתמשים חדשים שלפני תקופת הקורונה לא השתמשו בכלל.

הגברת השימוש באינטרנט:

מבין משתמשי האינטרנט, תדירות השימוש ברמה היומיומית גדלה ב9%, המשתמשים נהיו משתמשים “כבדים” יותר.

אופי השימוש באינטרנט:

נצפתה עליה של כ- 53% ברכישות באינטרנט ועליות ביישומים נוספים שמעידים על הפיכת האינטרנט לכלי שהוא חלק מאורח החיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.