"העבודה" עתרה: לאסור את שידור נאום נתניהו

מפלגת העבודה הגישה עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות: תאסור את שידור תעמולת נתניהו הערב בשמונה

מפלגת העבודה עתרה לפני זמן קצר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בדרישה שיאסור על שידור תעמולת הבחירות של נתניהו הערב בשעה שמונה במסגרת שידור השקת קמפיין הבחירות של הליכוד במהדורות החדשות.

בעתירה שנשלחה לשופט כתב היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד גיא בוסי:

"יו"ר הליכוד יישא נאום בחירות פוליטי שכל כולו תעמולת בחירות, עניין שכשלעצמו אין בו כל איסור, דא עקא, המשיבים (להלן: "גופי השידור"), מתעתדים לשדר את נאום הבחירות הפוליטי בשידור חי, בלא מסננות, כמות שהוא לכלל בתי האב בישראל אשר יצפו באותה העת בגופי השידור.

"לדידה של העותרת, בהתקבל העובדה שאנו מצויים בתוך תקופת 60 הימים שנקבעו בסעיף 5 לחוק הבחירות, הרי שיש לאסור על המשיבים לשדר את תעמולת הבחירות האסורה; נוכח זאת, יתבקש יו"ר ועדת הבחירות הנכבד, להוציא מלפניו במהירות ובבהילות ובמעמד צד אחד, צו מניעה, האוסר על המשיבים ביחד ולחוד:

א. לשדר את תעמולת הבחירות האסורה

ב. כל צו שייראה נכון וצודק בנסיבות העניין".

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בשנים 1996 ו-1997 ניסה דרעי להשפיע בצורות שונות על מינוי היועץ המשפטי לממשלה.

    בינואר 1997 התקיימה הצבעה על תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר חלקים מהעיר חברון לרשות הפלסטינית, במסגרת הסדר. ש"ס הצביעה בעד ההסדר. ימים ספורים לאחר מכן פירסמה כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, שהצבעת אנשי ש"ס בעד הסכם חברון הייתה חלק מעסקה שבה סוכם כי ליועץ המשפטי לממשלה ימונה רוני בר-און (לימים חבר הכנסת ושר בממשלת ישראל), שנראה לדרעי כיועץ משפטי נוח לעניינו. מינויו של בר-און ליועץ המשפטי התקבל במורת רוח בקהילה המשפטית והיו רבים שסברו שחסרים לו האישיות והידע המשפטי המתאימים לתפקיד, דבר שהביא להתפטרותו המהירה (למעשה, בר און שימש כיועץ משפטי למשך סוף-שבוע אחד, מיום חמישי שבו מונה ועד יום ראשון שבו התפטר).

    בחודש אפריל 1997 פירסמו היועץ המשפטי החדש, אליקים רובינשטיין ופרקליטת המדינה עדנה ארבל דו"ח על הפרשה. לדבריהם, כנגד רוב המעורבים בפרשה ובהם בנימין נתניהו ושר המשפטים צחי הנגבי, אין להגיש כתבי אישום מחוסר ראיות, אך כנגד דרעי נמצאו ראיות כי בהתנהגותו דבק רבב פלילי וכי יש להגיש כנגדו כתב אישום.

    בחודש ספטמבר 2003 החליט היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין שלא להגיש כתב אישום כנגד דרעי בפרשה זו, בשל הנסיבות שהצטברו מאז ובהן הרשעתו של דרעי ב"תיק האישי" וב"תיק הציבורי", מאסרו ופרישתו מהחיים הפוליטיים.

    דרעי תמך בהסכם חברון |
    הגב
  2. לבני גנץ נתנו הרבה דקות צפייה

    לרשימת מפלגתו ולמצע שלו

    גנץ נסיגות בע"מ |
    הגב
  3. כמה לחץ מנאום אחד של נתניהו גם במצב של ירידה בסקרים בגוש הימין.

    אולי העתירה מגיעה אכן ממפלגת העבודה שמחפשת גימיק למשוך תשומת לב מהיותה זניחה במערכת הבחירות.. ואולי דווקא לכן.. היא אינה היוזמת אלא רק שליחה שמשתפת פעולה עם יריבים אחרים של נתניהו.. אולי של כחול לבן שאינם רוצים להראות כמה הם לחוצים מנאום של נתניהו.. בפרט שבראשם עומד מנהיג חסר כושר הבעה שרועד מפחד לדבר בפני הציבור.. ומנסה להעתיק נאום של נתניהו באנגלית עיגלת ורצוצה.. בחדר צדדי במינכן מבלי להיות בלו"ז שם.. בפני מסייעיו העיתונאים מישראל.. ואולי זה התקשורת עצמה שמחפשת לסייע ללפיד וגנץ עצם מעצמם בשר מבשרם.. ורק להעביר בשידור חי את ההצגות שלהם.. לחפות על תפיסת מפגין ע"י גנץ באגרסביות כחיבוק.. ולמנוע נאום מוצלח של נתניהו שעלול חלילה לסייע לימין..

    צופה ונהנה |
    הגב