"העולם התחרפן בגלל חורפן": יורם לס על המוטציה החדשה של הנגיף בדנמרק

 האם החיסון יעזור? דנמרק הודיעה בשבוע שעבר כי עליה להשמיד בין 17-15 מיליון חורפנים, לאחר שהתגלו כנשאי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה. יורם לס: "העולם התחרפן בגלל חורפן"

האם החיסון יעזור? דנמרק הודיעה בשבוע שעבר כי עליה להשמיד בין 17-15 מיליון חורפנים, לאחר שהתגלו כנשאי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה. המדינה, הנחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של פרוות חורפנים, הודיעה כי המוטציה אותרה בלפחות 1,080 חוות ברחבי דנמרק.

ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן  הצהירה כי הפצת המוטציה עלולה לפגוע ביעילותו של חיסון עתידי לקורונה. "זהו צעד הכרחי ובלתי נמנע להמית אותם", אמרה.

"חורפנים שהתברר כי נדבקו מאנשים, הפיצו אותו לאחר מכן בקרב בני אדם נוספים", אמרו בארגון.

רשויות הבריאות בדנמרק הגיעו למסקנה כי המוטציה שהתגלתה, אינה ניתנת לעיכוב באמצעות נוגדנים כמו הקורונה,"מחקרים מלמדים כי המוטציה לנגיף עלולה להשפיע על מועמדים לחיסון", הזהיר שר הבריאות של דנמרק. "זהו איום על התפתחות חיסונים כנגד הווירוס ולכן חשוב שנעשה מאמץ לאומי בכדי למגר את התופעה".

פרופ' יורם לס צייץ בטוויטר וכתב: "עוד בטרם קיים חיסון לנגיף העטלף הסיני, כבר נמצא נגיף קורונה חדש בחורפן (מינק) בדנמרק. אנגליה סגרה טיסות מדנמרק. ועוד יד הנגיפים נטויה. כמו בכל שנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *