העילוי של 'אורחות תורה' התארס עם בת חבר הכנסת

שמחה בעולם התורה: הבה"ח, העילוי דוד חיים עסיס הי"ו התארס בשעה טובה ומוצלחת, עם בתו של ח"כ אוריאל בוסו

התרגשות ושמחה גדולה בעולם התורה: אמש, נחגגה שמחת ה'ווארט' לבתו של ח"כ אוריאל בוסו עם השקדן הנודע הבה"ח ר' דוד חיים עסיס הי"ו, מבחירי עולם הישיבות, המוכר בבקיאותו יוצאת הדופן בפרד"ס התורה, מחניכי הישיבה המעטירה "אורחות תורה" (בנשיאותו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל).

בישיבת "אורחות תורה", מספרים כי ההתרגשות פרצה שחקים, חבריו לישיבה סחים בהתפעלות אודות התמדתו המופלאה של הבחור העילוי, האהוב והאציל של הישיבה, ירא השמים מרבים דוד חיים עסיס, אשר לא פעם נראה בשעות הלילה המאוחרות שוקד על תלמודו ומבקש להעמיק עיונו בסדרי הישיבה.

בחורי הישיבה, חבריו לספסל הלימוד, מציינים את דוד חיים כבחור נעים הליכות המאיר פנים תמיד לכל אחד, ומשוחחים על כך שקיבל את הראוי לו משמיא והתארס עם בחירת ליבו, ענבי הגפן בענבי הגפן, בת לשושלת המפוארת של משפחת מלכות אבוחצירא – ביתו הראשונה של הח"כ הדומיננטי ממפלגת ש"ס, הרב אוריאל בוסו.

אמש התקיימה שמחת הווארט בעיר פ"ת (המאורסת במזל"ט הינה נכדתו של רבי יצחק אבוחצירא – הבבא חאקי זצ"ל). כשהערב כולו התקיים על פי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות.

חבריו שמחים עד למאוד באירוסיו, אך יחד עם זאת, ממאנים להאמין בכך ש'הרוח החיה' של הישיבה תעזוב אותם לבדם. חבריו מספרים על העילוי: "אנחנו זוכרים אותו ממשיך ללמוד עמוק לתוך הלילה בשעה שהיינו עייפים מלימודנו בישיבה, היה דוד חיים ממשיך ועמל בתורה בכל כוחו עד השעות הקטנות של הלילה".

בזכות ידיעותיו העצומות בתורה, זכה העילוי ר' דוד חיים נה"י להוציא בימי בחרותו קונטרסים רבים בסוגיות הש"ס והפוסקים מיוחדים במינם שנתקבלו בחביבות רבה על ידי מרנן ראשי הישיבות שליט"א, ביניהם ספר בסוגיית חמירא בקידושין, קונטרס עב כרס בסוגיית גר קטן במסכת כתובות, שו"ת מקיף בסוגיית מצווה הבאה בעבירה, פרשנדתא – עיונים וביאורים על סדר מועד וקודשים בש"ס, שנות חיים חלק א' וחלק ב', וכן מקורות והערות לספר שנות חיים למרן הגר"א פלאג'י זצ"ל.

יהי רצון שהזיווג יעלה יפה!

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "ברא כרעא דאבוה"

    הכל דברי אמת וזה הודות להורים שהשקיעו ממיטב זמנם וכוחם לתת חינוך בדרך התורה והיראה "שיזכו לבמות בית נאמן בישראל

    הדוד שלמה |
    הגב