בגלל ועדת החקירה? המרכז הארצי למקומות קדושים במירון החל לפנות מבנים

המרכז הארצי למקומות הקדושים החל לפנות היום מבנים לא חוקיים בהר מירון בעקבות "דרישה להסרת עבירות" שהם קיבלו מרשות האכיפה למקרקעין

העלמת ראיות? המרכז הארצי למקומות הקדושים החל לפנות היום מבנים לא חוקיים בהר מירון בעקבות "דרישה להסרת עבירות" שהם קיבלו מרשות האכיפה למקרקעין, כך מדווח אלי הירשמן בצאט הכתביםבחדשות12..

על פי הדיווח, משפחות הנספים טוענות להעלמת ראיות ול"ניקיון השטח" לפני התחלת עבודת ועדת החקירה הממלכתית.

בנוסף, הרשות הוציאה 4 צווי הריסה מידיים למבנים סמוכים למקום האסון ול"מעבר המוות", אולם הם טרם פונו בעקבות התנגדות המשטרה.

עוד דווח כי אנשי רשות האכיפה למקרקעין מזהירים כי הפינוי נחוץ בעקבות התקהלויות צפויות של מתפללים רבים בימי "בין הזמנים".

בתמונה שפרסם הירשמן ניתן לראות פינוי במה מאולתרת מעל נקודת משטרה היום בהר מירון.

באסון מירון נהרגו 45 בני אדם, בהם בחורי ישיבות צעירים, ילדים, ומבוגרים שנמחצו בגלל הדוחס ההמוני ביציאה מההדלקה ההמונית של חסידות תולדות אהרן. בשבוע שעבר הודיע שר הביטחון גנץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הכשלים שהביאו לאסון הנורא בהר מירון.

בפקודת המבצע של המשטרה ערב אירוע 2021 נכתב כי מתחם תולדות אהרון צר מלהכיל את ההמונים המתקבצים אליו, ויש להרחיב אותו ואת דרך הגישה אליו. בנוסף הוזכר כי אירוע ההדלקה של הרב אלימלך בידרמן ב-2019 הוביל לעומס יתר במתחם תולדות אברהם יצחק והופסק באמצעו, לאחר שמספר המשתתפים היה פי ארבעה ממספר המשתתפים שהותר. בנוסף הוזכרו שעות הלילה המאוחרות כשעות שבהן יש עומס רב של משתתפים, והומלץ להגביל את מספר הבאים.בפועל לא הורחב מתחם תולדות אהרון ולא הוגבלה כמות המשתתפים בלילה.

אירוע ההדלקה במתחם חסידות תולדות אהרון נערך ונוהל על ידי אנשי החסידות. שירותי הכבאות הגישו דו"ח דרישות לאנשי החסידות על מנת לקבל אישור בטיחות. הדו"ח כלל בתוכו דרישה למספר דרכי גישה, בהתאם למספר האנשים הצפויים להתקבץ במתחם, עד לארבע דרכי גישה שונות אם מספר המשתתפים יעלה על 9,000. האחריות על תכנון הבטיחות באירוע הייתה של חברת BCS הנדסה ובטיחות בע"מ, ובתוכנית מופיעים 4 נתיבי יציאה מהמתחם, אך בפועל חלקם היו לעבר מתחמי הדלקה נוספים ולא לשטח פתוח. בתוכנית מופיעה הגבלת משתתפים לכ-3,200 משתתפים. בנוסף, הוצע כי ההדלקות השונות יעשו במקביל ולא בדירוג, על מנת למנוע עומס יתר בהן, אך בפועל ההדלקה במתחם תולדות אהרון תוכננה לשעה שבה לא נערכו הדלקות נוספות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *