הפלג שלפו תיעוד: כשליברמן חיזר אחר הגר"ש אוירבך

מבוכה לליברמן: על רקע סרטוני ההסתה של ליברמן נגד החרדים, הערב (שלישי) התפרסם במהדורה המרכזית תיעוד של מפגש חשאי שהתקיים בשנת 2013, בין מרן הרב שמואל אוירבך ליושב ראש ישראל ביתנו. שם, השניים מדברים על שיתופי פעולה בחוק הגיוס ועל מצעד התועבה. צפו

על רקע סרטוני ההסתה של ליברמן נגד החרדים, הערב (שלישי) התפרסם במהדורה המרכזית תיעוד של מפגש חשאי שהתקיים בשנת 2013, בין מרן הרב שמואל אוירבך ליושב ראש ישראל ביתנו. שם, השניים מדברים על שיתופי פעולה בחוק הגיוס ועל מצעד התועבה.

ב-2013, ליברמן הריץ את מקורבו, משה ליאון, לתפקיד ראש עיריית ירושלים והוא היה זקוק לכל קולות החרדים. אבל אז הפלג הירושלמי הקיצוני שבשליטת מרן הרב שמואל אויירבך ז"ל, הריץ מועמד קש, חיים אפשטיין שזכה ל-3% וסיכל את נצחונו של ליאון.

ליברמן הגיע לשערי חסד בלוויית אולג מליס, איל הון שמקורב לליברמן וגם תורם במקביל לפלג הירושלמי. זה האיש שפותח לו את הדלת וגם מסמן את מטרות הפגישה: "הרב צריך מישהו שהוא יכול לסמוך עליו". ליברמן נראה בתיעוד קשוב לר' אוירבך.

ליברמן אומר: "לא יהיו כל המצעדים שעושים פה והפסטיבלי גייז". ליברמן מבהיר: "גם כשהיה מועמד חרדי, מר פורוש, הוא הגיע רק ל-43%".

בתיעוד נראה גם הרב יוסף פטרוב, מראשי הפלג הירושלמי, שדרש למנוע את גיוס החרדים. הרב פטרוב אמר: "אנחנו רוצים התחייבות שליברמן יגיד 'אני לא ארשה שרק בחורי ישיבה יצטרכו להתגייס לצבא. אני לא אתן לזה לקרות בלי לכלול את הערבים'". רגע לפני שליברמן משיב אבוחצירא קוטע את ההקלטה.

בכיר בפלג טען שליברמן הבטיח לסכל את חוק הגיוס, ולעומתו בישראל ביתנו טוענים שהוא סירב לכך ולכן לא קיבל בסופו של דבר את תמיכת ליאון.

תגובת ליברמן: “אני יכול להבין את הלחץ של החרדים. חוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו. לביבי הייתי ממליץ להתרכז במודיעין על החמאס וחיזבאללה במקום בחומרי ארכיון. כל השאר – רכילות זולה שנשלפה מהבוידם ומי שמפיץ אותה מבין שאין ביכולתו לעצור ממשלה לאומית ליברלית רחבה ללא חרדים ומשיחיים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *