הפרויקטור בישר: "את פסח נחגוג בלי מגבלות"

"פסח ורמדאן בפתח, ליל הסדר עוד פחות משבועיים. לאור מדדי תחלואה טובים ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק או בהתאם למגבלות ההכנסות לפי בחירה

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הבהיר אחר הצהריים (יום א') כי יהיה ניתן לחגוג את פסח עם פחות מגבלות. בתדרוך שערך לכלי התקשורת ואמר אש כי בשבוע האחרון חלה ירידה משמעותית ועקבית בתחלואה – ומקדם ההדבקה ירד היום ל-0.78. "אתמול אותרו פחות מ-1000 מאומתים, וגם מספר החולים קשה יורד בהדרגה אם כי באיטיות", אמר הפרויקטור.

"פסח ורמדאן בפתח, ליל הסדר עוד פחות משבועיים. לאור מדדי תחלואה טובים ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק או בהתאם למגבלות ההכנסות לפי בחירה. האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, האירועים במלונות תחת מתווה התו הירוק עם האפשרות לילדים עם בדיקות".

"אם מישהו מוזמן ומרגיש שהוא מפתח מחלה – שיוותר. עדיף לוותר מאשר להסתכן בהדבקה". לדבריו, המתווה לרמדאן בטוח יוצג בהמשך. "יהיו מגבלות, אבל אני מעריך שעם התחלואה נוכל לקיים את מצוות הרמדאן כמו שצריך – עם ההגבלות הקיימות.

"לצד האופטימיות, אנחנו צריכים לזכור שהמגמה החיובית יכולה להשתנות אם לא נקפיד על ההנחיות", אמר הפרויקטור. "אני רוצה להדגיש שלושה דברים: בעל העסק צריך להבין שאם תהיה הדבקה בעסק שלו כי מישהו נכנס בלי תו ירוק וגורם להדבקה – הבעיה היא שלו. הפגיעה הגדולה היא בעסק שלו. גם האדם שנכנס למקום שאמור לעבוד תחת התו הירוק ורואה שזה לא כך צריך לשמור על עצמו ולצאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *