הפרויקטור הפתיע: "החשיבות של המסכות בחוץ היא נמוכה ואפשר יהיה לוותר עליה"

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון) כי החשיבות של המסכות בחוץ היא נמוכה ואפשר יהיה לוותר עליהן.

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון) כי החשיבות של המסכות בחוץ היא נמוכה ואפשר יהיה לוותר עליהן. את הדברים אמר בריאיון לאסתי פרז בכאן רשת ב .

בראיון הסביר אש כי הדגשים של משרד הבריאות למשטרה הם לאכיפה רק במקומות סגורים ואכיפה של הבידודים לחוזרים מחו"ל. "בשלב הזה כשאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה אנחנו מעדיפים לשמור על מקדם ביטחון נוסף עם המסכות וכללי הריחוק החברתי".

פרופ' נחמן אש הזהיר היום (ראשון) מאפשרות של עלייה בתחלואה שתביא לסגר רביעי. "זה לא נגמר, אנחנו צריכים להמשיך ולהיזהר, לשמור גם על מסיכות ומרחק. יש לנו דרך עד שזה ייגמר", אמר אש לאולפן ynet. "ברור לכולם וגם לרה"מ שצריך להמשיך להקפיד ולהישמר, ושאם לא נעשה את זה יכולה להיות התפרצות של תחלואה נוספת, והחיסונים הם בדרך להוציא אותנו בחודשים הקרובים".

אש אמר כי הפתיחה במשק תעלה את רמת התחלואה. "נצטרך לעקוב אחרי המדדים וכל עוד העלייה נשלטת ואין השפעה על מספר החולים הקשים נוכל להמשיך בדרך הזאת", אמר אש. "מה שמכוון אותנו זה מספר החולים קשה. כן, אנחנו ברמה לא נמוכה, 700 חולים קשה זה לא מעט אבל זה משהו שמערכת הבריאות יכולה להתמודד איתו. אם נראה שמתחילה להיות עלייה ונגיע למספרים גבוהים מאלה שמערכת הבריאות יכולה להשתלט עליהם, אז נצטרך לשים מגבלות ולסגור דברים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *