הפרופ' החילוני מצדיק את ר' חיים: "החרדים צודקים. הילדים צריכים לחזור לבתי הספר"

פרופ' אשר לחיאני מרצה וחוקר באוניברסיטת אריאל. מנהל בית החולים מאיר לשעבר קורא בטור שפורסם במאקו 12 ללמוד מהחרדים ולהחזיר את הילדים לגנים

פרופ' אשר לחיאני מרצה וחוקר באוניברסיטת אריאל. מנהל בית החולים מאיר לשעבר קורא בטור שפורסם במאקו 12 ללמוד מהחרדים ולהחזיר את הילדים לגנים. "התרגלנו בחודשים האחרונים להסתכל על הכול דרך משקפת אחת בלבד – האם הצעד שננקוט יעלה את רמת התחלואה בקורונה או לא, וכך הגענו פעמיים לסגר הרסני לחברה, לכלכלה ולבריאות" כותב לחייאני בטור.

"צריך לזכור שגם להשארת הילדים בבתיהם כבר 7 חודשים יש השלכות חמורות, גם בריאותיות" מתריע הפרופ' ומפרט: "חיוני לילדים ללכת לבית הספר, הן כדי לרכוש השכלה והן כדי לפתח את כישוריהם החברתיים. מחקרים שונים ורבים מראים קשר ישיר בין שנות השכלה לתוחלת חיים ולירידה בתמותת תינוקות. ילד שיושב בבית מגדיל את שעות המסך שלו, מפחית פעילות גופנית, משמין, חשוף יותר לסיר הלחץ המתפתח כתוצאה מהסתגרות המשפחה לחודשים רבים וחשוף יותר אף לאלימות בתוך המשפחה".

לדבריו, "זהו נזק לטווח ארוך, עם תוצאות אפשריות שקשה להמעיט בחומרתן: חודשים ארוכים ויקרים שיורדים לטמיון, ללא התקדמות לימודית, כאשר החלופות ללמידה מרחוק אינן רלוונטיות עבור כל האוכלוסייה – ובמיוחד לא עבור משפחות מרובות ילדים, בשכבה סוציואקונומית נמוכה או חרדיות."

בטור שהוא מפרסם בחדשות 12 הוא ממשיך ומתריע מפני "השלכות נוספות של הישארות ממושכת בבית הן התרגלות להיות לבד, אובדן ביטחון עצמי, אובדן האמונה ביכולת הלמידה וההתפתחות החברתית שכה חיונית לצמיחה, לגדילה ולהתפתחות הילד. חוסר-ודאות, בדידות, תסכול, אלימות, דיכאון ואובדנות הם רק חלק מהתופעות שבהן חלה עלייה ניכרת בקרב ילדים אשר נלקחה מהם המסגרת החינוכית והחברתית".

בטור הוא ממשיך ומונה את הבעיות: "לשבת חודשים ארוכים בבית, ללא מעש, ללא סדר יום נורמלי, ללא שעות שינה ויקיצה סדירות, בלי מחויבות לימודית ובלי תוחלת ואופק מצד מקבלי ההחלטות שהפכו את הסגר החינוכי לדוקטרינה ללא מתווה יציאה – זה מחיר יקר מדי מבחינת החינוך והבריאות. מחיר בלתי נסבל..

בטורו הוא מציג מחקר אשר מצביע על פגיעה ארוכת טווח בבריאות, באיכות החיים, בתוחלת החיים, ובכושר ההשתכרות העתידי של ילדים בשל מניעת חינוך גם כאשר מדובר במשך זמן של כמה חודשים.

לסיום הוא מסיק בטור שפורסם באן 12, "מפליא ומאכזב שדווקא עם הספר שקידש את החינוך במהלך כל ההיסטוריה, הוא הראשון לסגור את מסגרות החינוך וכל כך משתהה בפתיחתן מחדש."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *