הפרקליטות הגישה כתב אישום בפרשת עיתון הפלס

על פי כתב האישום מואשמים נתי גרוסמן, שמוליק אלישיב, אברהם טריגר ועוד, בסחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. בין העדים עשרות מפרסמים וראשי המשק

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד נתן גרוסמן, בעליו ועורכו של עיתון הפלס בתקופה הרלוונטית, שמואל אלישיב, מנכ"ל העיתון בתקופה הרלוונטית, אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן. כתב האישום כולל 27 אישומים בעבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק (ריבוי עבירות), כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ראאד ענוז ורווית צאלח מימון, הנאשמים שייכים לזרם הליטאי המכונה "הפלג הירושלמי" בעדה החרדית, אשר ביטאונו "הפלס" מחולק חינם לציבור קוראיו וממומן מפרסומות ומודעות של חברות עסקיות במשק הישראלי. בפברואר 2014 פורסם בעיתון "יתד נאמן" ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן ובו קריאתם לציבור חסידיהם "שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין  או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים".

בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן. לצורך כך, קשר טריגר קשר עם יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן.

במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 – אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית. כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם.

החקירה נוהלה על ידי מפלג הונאה ירושלים במשטרת ישראל.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שטיינמן החריב את כל הציבור החרדי

    יקח שנים ארוכות אם בכלל לרפא את כל הנזקים שהוא עשה, חרב איש ברעהו, הותיר אדמה חרוכה, הוא והחבורה שמסביבו שהכתירו אותו לגדול הדור על כלום, סך הכל היה ראש ישיבה כמו יגאל רוזן.

    משה |
    הגב