הפרשן הבכיר בישראל היום: נתניהו מבין שהמפתח לבלפור בידי יריבו

מתי טוכפלד ב'ישראל היום': נתניהו סבור שיש לו נתיב לניצחון – אך מבין כי המפתח לבלפור בידיים של יו"ר ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד שותפתו הבכירה. כל הפרטים והניתוח המיוחד בכתבה

הפרשן הבכיר מתי טוכפלד מנתח ב'ישראל היום' את מהלכי נתניהו הסבור שיש לו נתיב לניצחון – אך מבין כי בסוף המפתח לבלפור בידיים של בנט.

טוכפלד ממשיך ומנתח ב'ישראל היום': באשר ליריבים הפוליטיים, החליט נתניהו להתעלם לגמרי מגדעון סער כדי לא להגדיל אותו ולסמן אותו כיריב. אחרי שבליכוד העלו סרטון המדמה תכתובת ווטסאפ המהללת את נתניהו, מה שגרר כעבור כמה שעות סרטון תגובה של תקווה חדשה, אמרו בליכוד כי סער לחוץ ולכן כבר עושה בשלב הזה טעויות.

להכניס את עצמך בכוח לעימות רק כדי להשיג תשומת לב, אמרו, זו טעות אסטרטגית שסער ישלם עליה. נתניהו מעריך כי ברגע האמת סער יגמור עם נתון חד־ספרתי של מנדטים.

עוד ממתי טוכפלד ב'ישראל היום': גם מבנט ההחלטה כרגע היא להתעלם. בעוד יו"ר ימינה מחריף את הטון נגד ראש הממשלה וקורא להחלפתו, בליכוד שומרים על דממת אלחוט. לא רק כדי לא להגדיל את בנט, כמו במקרה סער, אלא כי בנט הוא שותף פוטנציאלי עתידי רב חשיבות. לנתניהו לא תהיה קואליציה בלי בנט בשום סיטואציה.

אולם יש אחד שאותו נתניהו לא יסתיר והוא יהיה היחיד שיזכה לתגובות חריפות מהליכוד ושמו יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד. טוכפלד מסביר כי נתניהו מעוניין למצב את לפיד כיריב המרכזי מולו, מה שעשוי להוריד את מספר המנדטים של סער ואולי של מפלגות אחרות מגוש השמאל שכרגע מתנדנדות. מפלגתו הגוועת של בני גנץ נמצאת עמוק בתוכניות של נתניהו, שלהערכתו לא עוברת את אחוז החסימה. החשש של נתניהו הוא שקריסתו של גנץ תהיה מהירה מדי, והוא יעדיף לפרוש עוד לפני הבחירות.

בנוסף לכל, לצד כל אלה לנתניהו תוכניות גם לגבי הרשימה המשותפת המפורקת, כאשר עדיין לא ברור מה עומק היקפם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *