הפתעה בעולם התעסוקה החרדי: 60.9% מהנשים מוכנות להיות עצמאיות

58% מהנשאלים כי הם יהיו מוכנים לפתח מיומנויות חדשות כגון שליטה בתוכנות מחשב חדשות

סקר חדש שערכה חברת ההשמה קריירה ועסק בעולם התעסוקה בקרב הציבור החרדי וחיפוש העבודה בימים מורכבים אלו של אבטלה גואה. נראה כי הציבור החרדי מבצע התאמה לכוחות השוק ומציג מהפכה של ממש בתפיסת העבודה. וכי למרות המצב בשוק התעסוקה, מחפשי עבודה רבים מבינים כי במידה ולא יצליחו למצוא עבודה בשנה הקרובה ישקלו לפתוח עסקים עצמאיים. זאת בהמשך גם לסקר קודם שערכה החברה בתחום.

מתוך הסקר עצמו עולים הנתונים הבאים:

60.9% מציינים כי במידה ולא ימצאו עבודה תוך שנה ישקלו להפוך לעצמאים. מהם השיבו 49.3% כי ישקלו להיות עצמאים במקצוע שלהם ו- 25.4% ישקלו לעבור הכשרה מקצועית ולהיות עצמאים במקצוע חדש. 68.3% השיבו כי במידה ולא ימצאו עבודה בשנה הקרובה ישקלו הסבה מקצועית.

עוד השיבו 58% מהנשאלים כי הם יהיו מוכנים לפתח מיומנויות חדשות כגון שליטה בתוכנות מחשב חדשות, לימודי שפות, רכישת מיומנויות בתחום היזמות ופיתוח מיומנויות שיווקיות. 36.2% השיבו כי ישמחו ללמוד קורסים קצרים, 28.5% השיבו כי ישמחו לעבור הכשרה מקצועית , 10.8% ישקלו לימודים במוסד אקדמי מותאם למגזר ואילו 18.5% לא רוצים ללמוד כלל.

כחלק מתפיסת השינוי בתעסוקה במגזר החרדי עולה כי לאור ההבנה שמשבר התעסוקה בקורונה נמצא בשיאו, מציג המגזר החרדי שינוי בתפיסת התעסוקה וניכר כי יש פתיחות רבה יותר ורצון לגמישות בפרנסה ומכאן הרצון ללמוד, להרחיב תחומי דעת ומקצועות ואף להעיז ולהיות עצמאים.

הסקר התבצע בקרב151 נשים חרדיות בגילאי 18-35. יש לציין כי בשוק העבודה במגזר החרדי נשים מהוות 60% ואילו הגברים 40%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *