הציבור העניק לשר ליצמן ציון נכשל

רוב גדול בציבור חושש מעתידו הכלכלי (73.5%)

היום מתפרסמים נתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה .

להלן עיקרי הממצאים:

חשש מהעתיד הכלכלי – רוב גדול בציבור חושש מעתידו הכלכלי (73.5%). חשש זה גבוה בקרב הציבור הערבי מאשר בציבור היהודי (79% לעומת 72%).

רוב מכריע מאלה שחוששים מאוד מהידבקות מנגיף הקורונה (90.5%) חוששים גם לעתידם הכלכלי, לעומת פחות משליש (31%) מאלה שכלל לא חוששים מהידבקות והחוששים לעתידם הכלכלי.

גיליון ציונים – מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, זוכה להערכת התפקוד הגבוהה ביותר במהלך המשבר הנוכחי מבין האישים שבדקנו: 68% מהישראלים מעריכים את תפקודו כטוב. בניגוד לדרג המקצועי, בולט השיעור הנמוך יחסית שנתנו ציון לשר הבריאות יעקב ליצמן (40%). ראש הממשלה מקבל אף הוא ציון גבוה (60%) בהשוואה לח"כ בני גנץ (34%) וח"כ יאיר לפיד (18%). כאשר ברקע החלטתו לא לכנס את המליאה לבחירת יו"ר חדש, זוכה גם ח"כ יולי אדלשטיין לציון נמוך יחסית (31%).

לעומת זאת, 83% מהציבור הישראלי סבורים כי תפקודם של בתי החולים טוב מאוד או די טוב, 58.5% שבעי רצון מתפקודם של כלי התקשורת, ו-39% בלבד חושבים כך על משרד האוצר.

מגבלות והגבלות – רוב הציבור (53%) סבור שההגבלות שממשלת ישראל קבעה ביחס להתנהלות הציבור כדי למנוע הידבקות בנגיף הקורונה הן מתאימות למצב. 36% חושבים שההגבלות פחות מדי מחמירות, וכי יש להחמירן. מיעוט זעיר בלבד חושב שההגבלות חמורות מדי (7%). מעניין לראות כי 50% מהציבור הערבי סבורים שההגבלות אינן מחמירות מספיק, לעומת 34% מהיהודים.

ממשלת האחדות המסתמנת – 57% מהציבור הישראלי תמך בעת עריכת הסקר בהקמת ממשלת אחדות/חירום של הליכוד וכחול לבן ורוטציה לראשות הממשלה. 36% היו רוצים לראות את נתניהו מכהן ראשון כראש ממשלה, ו-21% היו מעדיפים שגנץ יהיה הראשון. רק 13.5% היו רוצים שתקום ממשלת מיעוט של מפלגות הימין בראשות נתניהו, ו-13% היו מעדיפים ממשלת מיעוט של מפלגות המרכז-שמאל בראשות בני גנץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *