הציוץ המתנשא והדוחה של העיתונאי המזרחוניק

עיתונאים חרדים רבים כעסו על ביגמן שבחר להתנגח בציבור החרדי דווקא בזמן שהתקשורת שיבחה את המגזר על הצלחת מבצע החיסונים והגיבו לו בזעם

"יאללה שבוע הבא מבצע חמין ומיסים. מתקדמים לאט לאט", את הציוץ המתריס הבא כתב העיתונאי הסרוג עקיבא ביגמן בתגובה למבצע החיסונים המוצלח שנערך בבני ברק.

עיתונאים חרדים רבים כעסו על ביגמן שבחר להתנגח בציבור החרדי דווקא בזמן שהתקשורת שיבחה את המגזר והגיבו לו בזעם: "כמה גועליות אנטישמית ודוחה באיש אחד. אתה מקרה נדיר", כתב אריה ארליך, "ביגמן, האנטישמים עם הכיפות, גרועים פי כמה מהאנטישמים ללא הכיפות. גם בשנאה וגם בטיפשות", הגיב העיתונאי יוסי אליטוב.

"חמוד, גם אם תעבוד עשר שנים טוב לא תשלם את המיסים שאני משלם בשנה אחת, תרגיע נשמה.", הגיב דוד חכם מקול ברמה, "גבלס: לפחות ביגמן עושה לי קצת נחת", הגיב בציניות העיתונאי מנחם קולדצקי. "ציוץ מיותר מטופש ומתנשא", הוסיף העיתונאי שמעון ריקלין.

אלפי חרדים שלחו הודעות בווטסאפ לביגמן במחאה על הציוץ המתנשא.

בבוקר צייץ ביגמן: "צייצתי אתמול בדיחה על חרדים, הלילה הפיצו את המספר שלי בתור אדם שמחלק תווי שי של יש חסד. מאז אני מוצף בפניות של אנשים, בעלי משפחות, מנהלי מוסדות, נצרכים, עניים ואוכלוסייה במצוקה. כולם רוצים תווי שי, ואולי תולים בי ציפיות כי מישהו יצר כלפיהם מצג שווא ציני ודוחה. הפרקטיקה הזו, להונות את האנשים הכי חלשים בחברה, אלה שמשלמים את המחיר הכי כבד על אורח החיים החרדי, קרבנות האידאולוגיה המנותקת של ההנהגה הדשנה – והכל בשביל איזה תרגיל או הטרלה נגד עיתונאי, זו תמצית כל מה שרע בחברה הזו .

ביגמן שכנראה לא אהב ההצלחה הבני ברקית, המשיך והסית: "החברה החרדית מבוססת על התנשאות ושנאה כלפי כל מי שלא חרדי – ויותר מזה, כלפי מי שלא חרדי מהזרם הנכון או החצר הנכונה. להם מותר לשנוא, לטנף, להסית, לקלל ולהשמיץ מגזרים שלמים באופן סיסטמטי וממסדי.
אבל לנו – הכופרים, המיזרוחניקעס, המשוקצים – אסור להעביר ביקורת או לספר בדיחה. אם מישהו צריך הסבר. הגרף הבא מתאר תשלומי העברה בניכוי הכנסות ממיסים לפי מגזר. הציבור החרדי מקבל הכי הרבה ומשלם הכי מעט. זו האמת, ולא יעזור להטריל בווטסאפ."

מעיון בדף הטוויטר של ביגמן נראה שהוא מרבה להתנגח בציבור החרדי על חוסר הזהירות וההקפדה על כללי משרד הבריאות. העובדה שהיישובים הדתים אפרת פתח תקווה וחשמונאים מלאים בחולים, לא הביאה אותו לצייץ נגד חוסר הזהירות גם במגזר הדתי לאומי, דווקא אתמול, התייצבה התקשורת לימין הציבור החרדי ושיבחה אותו על הצלחת החיסונים, לביגמן זה צרם, אולי התחרות, אולי השנאה, אולי המחשבה שהציבור החרדי הוא ציבור ערכי שלא פוסח על שתי הסעיפים – והחל במסע השחרה כנגד המגזר החרדי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני חרדי אבל מסכים עם ביגמן שהרבה מהחרדים יכולים לזלזל בבוטות ב"מזרוחניק" [מילה מזלזלת כשלעצמה] ולא חושבים אולי עברו פה על אחת החמורות - להיפך זה פחות קורה - מה שנכון נכון

    מ

    יוסף |
    הגב
  2. אפשר לחשוב שהחרדים לא משמיצים את המזרוחניקים כל שני וחמישי

    איך אתם קוראים להם בלעג "דלי"ים.

    אפשר לחשוב מה בדיוק חרדי בהתנהגות שלכם.
    משניאי התורה
    מעלימי מס
    מפיצי מחלות

    חרדים, אתם הורגים אותנו

    שימי |
    הגב