הצינתוקים נעצרו, קווי הנייעס בסכנה?

בעקבות המאבק נגד הצינתוקים לניידים הכשרים, שגרר את משרד התקשורת להתעורר ולבדוק את הנושא, הופסקו בשבועות האחרונים הצינתוקים.

גם המצנתקים הורידו פרופיל בשליחת הצינתוקים, הסיבה אמנם לא ברורה, אבל מה שברור זה התוצאה, באותו הזמן הופסקו החסימות בטעות של מספרים לעסקים.

חשוב לציין שגם בעבר בשנת 2018 כשהתגברה התודעה הציבורית נגד הצינתוקים, הם הופסקו לתקופה, ואז חזרו לאט לאט.

הפסקת הצינתוקים שגורמת להפסקת חסימות הקווים בטעות יכולה להיות הדרך הטובה ביותר לעצור את הסיכסוך רב השנים בין וועדת הרבנים למפעילי קווי התוכן.

סיכסוך שנובע בעיקר מהנסיון של בעלי קווי התוכן לערער את מעמד וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ובכך לסלול את הדרך החוקית כדי למנוע מהם לחסום טווחי מספרים שמצנתקים, מה שבעקיפין יגדיל את ההכנסות במאות אלפי שקלים נוספים.

יצויין עוד שמשרד התקשורת בחן כמה פעמים בעבר את מתווה הורדת דמי הקישוריות שהיה מחסל כליל את ענף קווי הנייעס ומשאיר רק את קווי התורה כמו שראינו את קול הלשון וקווי תורה נוספים שפעלו בעבר ללא שום קבלת תגמול בעבור דקות נכנסות.

מתווה כזה לא רק שיחסל את הטרדת הצינתוקים לנצח, הוא ישנה את כל עולם קווי התוכן, כשיופסקו כל הקווים בעלי התוכן הצהוב והרכילותי שפועלים על מנת להרוויח כסף מהדמי קישוריות של הדקות הנכנסות, ויישארו רק הקווים הרלוונטים שישלמו כמה עשרות שקלים בודדים לחודש בעבור אכסון ושירות הלקוחות של המפעיל.

בנוסף, המתווה החדש ייתן אופציה לשיחות ללא הגבלה גם אחרי שמימשתם את חבילת ה-20 אלף דקות, כמו כן, עמותות יפסיקו לשלם בעבור דקות יוצאות, ועוד המון דברים שיועילו לטובת הציבור בישראל.

לעת עתה לא ברורה עמדת משרד התקשורת בנושא, מצד אחד, יש את בעלי קווי התוכן שצפויים להפסיד מיליוני שקלים במקרה שיבוטלו דמי הקישוריות, או שיופסקו הצינתוקים, מנגד נמצאים האינטרסים הציבוריים, הפסקת הצינתוקים, ופתיחת השוק, ועוד המון דברים שרק שהציבור צפוי להרוויח. השר הנדל שנתון ללחצים כבדים יצטרף להחליט בקרוב.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דודי

    רוצים שיהיו רבנים אחראים מי הקווים שמופסקים
    למה ניתן לכמה שרטלנים להרוויח עלינו מליונים כל חודש

    יעקה |
    הגב