הקבינט אישר: גופות מחבלים לא יוחזרו

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ והחליט כי גופות של מחבלים לא יוחזרו מעתה, גם אם אינם משוייכים לחמאס. זאת, על מנת להשיג מנופי לחץ נוספים מול ארגוני הטרור, במיוחד על חמאס השולט ברצועת עזה ומחזיק בגופות החיילים גולדין ושאול

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ והחליט כי גופות של מחבלים לא יוחזרו מעתה, גם אם אינם משוייכים לחמאס. זאת, על מנת להשיג מנופי לחץ נוספים מול ארגוני הטרור, במיוחד על חמאס השולט ברצועת עזה ומחזיק בגופות החיילים גולדין ושאול.

שר הביטחון גנץ אמר כי "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות".

לדבריו, "אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו שיבינו ויפנימו היטב את המסר".
מוקדם יותר היום חתם שר הביטחון על 4 צווי תפיסה לכספים ורכוש של חמאס בעזה ובעולם, בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים וזאת כחלק מהמערכה הכלכלית נגד פעילי טרור שאותה מתכלל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל) ביחד עם שב"כ, אמ"ן, משרד החוץ וגורמים נוספים.

השר חתם על צו תפיסה בהיקף של 900,000 דולר ביחס לחברת חלפנות והעברת הכספים העזתית "אסאמה אלבשיתי" והעומד בראשה, בגין פעילותה עבור החמאס.

בזירה הבינלאומית נחתם להגבלת העברה של רכוש וכספים לראמי עבדו וחאלד טורעני המשמשים כחברי הנהלת ארגון אייפלסטיין, אשר פועל בבריטניה, משתייך לחמאס והוכרז בישראל. השר חתם על צו דומה נגד מחמוד אל חנפי המשמש כמנכ"ל המוסד הפלסטיני לזכויות אדם, אשר פועל בלבנון, משתייך לחמאס והוכרז בישראל.

צווי התפיסה וההגבלה מפורסמים באתר המט"ל, מתורגמים לאנגלית ולערבית ומופצים במעגל רחב למערכת הפיננסית הממוסדת בארץ ובעולם, דבר שאמור להטיל מגבלות נוספות על אותם ארגונים, מוסדות ואנשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *