הקונספירציה החדשה של מכחישי "כיפת ברזל"

בשבוע האחרון פרסם ד"ר מוטי שפר -20 פוסטים בפייסבוק, בהם הוא טען שמערכת כיפת ברזל לא קיימת – ושדובר צה"ל מנפח את מספרי הרקטות.."

למרות שכיפת ברזל יירטה מאות רקטות, יש מי שמתעקש לפתח תאוריות קונספירציה. מדובר בלא אחר מאשר חתן פרס ביטחון ישראל לשנת 1978, ד"ר מוטי שפר.

ד"ר מוטי שפר, מומחה להנדסת תעופה וחלל, וחתן פרס ביטחון ישראל לשנת 1978, עומד מאחורי תנועת מכחישי כיפת ברזל – והוא זוכה להד נרחב ברשת.

בשבוע האחרון פרסם ד"ר מוטי שפר -20 פוסטים בפייסבוק, בהם הוא טען שמערכת כיפת ברזל לא קיימת – ושדובר צה"ל מנפח את מספרי הרקטות.."נוח לצה"ל ולמקבלי ההחלטות להלל את כיפת ברזל כמי שמסכלת יירוט טילים לעבר ערי ישראל", הוא אומר לאן 12.

על כך שיש סרטונים שמראים את היירוטים הוא טוען כי "זה בלוף, הונאה אחת גדולה. הם לא מסוגלים לקבל את דעתי או לשמוע את הקול שלי".

לדבריו, כיפת ברזל לא באמת עושה את העבודה. "היא יורה צינורות ברזל חלולים. לא מדובר בטילים מונחים. לטילים של כיפת ברזל אין ראשי ביות מונחה, ולחיילים אין יכולת ליירט שום רקטה מעזה. כבר בשנת 2006 פיתחתי מערכת יעילה מאוד וזולה בהרבה, שמורכבת מטיל גדול ומטיל קטן בעלות של 10,000 דולר לטיל".

הוא מתאר על המערכת שהקים, "פעמון. לשם השוואה, כל טיל של כיפת ברזל עולה 60 אלף דולר, ובעבר טענו שזה רבע מיליון דולר (עלות כל טיל מיירט היא 50 אלף דולר, ש"א). זה מוכיח שיש בעייתיות בעניין הטיל שלהם. המערכת שלי מופעלת באמצעות אמצעים טכנולוגיים משוכללים מבלי להציב חיילים שיפעילו אותה. ההחלטה שלא לקבל את המערכת שלי לא הייתה מקצועית ונבעה משיקולים זרים".

לטענתו, "פעמון" התקבלה לביצוע במערכת הביטחון ונגנזה "ללא הצדקה" בשנת 2007. "אני חמישים שנה בתחום, ולא מזיז לי שטוענים שאני מכחיש כיפת ברזל. אני אומר את האמת שלי. הרי כל הגורמים האחראים לא יודו בבלוף, אחרת זה יפתח תיבת פנדורה גדולה ויהיה בלגן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *