הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה יביא לפגיעה דרמטית באוכלוסיות הרווחה

משרד האוצר הודיע על שורת קיצוצים במשרדי הממשלה ובמשרד העבודה והרווחה מזהירים בפני פגיעה קשה במקבלי השירותים. מדובר בקיצוץ רוחבי בשעות הנוספות והכוננויות לעובדים בכלל משרדי הממשלה, ממנו הוחרגו לאורך השנים עובדי משרד הבריאות, מס ההכנסה ומשרד העבודה והרווחה. עובדי הרווחה הופתעו לגלות כי לא יוחרגו השנה, בניגוד לשנים קודמות. במכתב ששיגרה יו"ר ועד העובדים מזל גולן לשר האוצר משה כחלון בבקשה להחריג את עובדי המשרד, מפורטים השירותים שיפגעו באופן מיידי מהקיצוץ.

השירותים הזמינים לאזרח בכל שעות היממה ואשר קהל היעד שלהם הוא מהפגיעים ביותר, יפגעו באופן ישיר כתוצאה מהקיצוץ בשעות העבודה:

– חקירות ילדים וחקירות מיוחדות במקרים של אלימות מינית והתעללות. לקיצוץ השלכה חמורה על איסוף הראיות, מתן סיוע לנפגעים וסיכון הציבור.

– מעונות השירות למפגר הפועלים במתכונת בית חולים עבור אוכלוסיית חסרי הישע, בהם הקיצוץ ימנע מתן טיפול לאוכלוסייה עד לכדי העמדתה בסכנת חיים.

– מעונות חסות הנוער הפועלים בכל שעות היממה עבור בני נוער בסיכון

– יחידות הסיוע ליד בתי המשפט אליהן מגיעים בני זוג בהליכי גירושין ובהן הקיצוץ יביא לפגיעה חמורה בבני זוג ובילדיהם.

– בשירותי המבחן למבוגרים ולנוער, שם קיצוץ בשעות הנוספות יביא להמתנה ארוכה לתסקירים, יעכב את מתן ההחלטות השיפוטיות וייסב עינוי דין.

גם מערך הפיקוח של משרד הרווחה, אשר אמון על פיקוח על מסגרות חוץ ביתיות יפגע ויתקשה לתת את המענה וההגנה על חסרי הישע.

יו"ר ועד עובדי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ציינה במכתבה: "כ-2 מיליון אזרחים זקוקים לשירות שלנו יום-יום, האנשים החלשים ביותר. לא יעלה על הדעת שדווקא הם אלה שישלמו את מחיר הקיצוצים. שנים רבות שמצבו של המשרד עגום והעובדים עושים עבודת קודש במחסור מתמיד של תקנים ותנאי שכר מחפירים. במשך השנים הוחרגו עובדי המשרד ומצער לגלות שסכסוך בין משרד האוצר לרווחה הופך את העובדים לבני ערובה בידי אגף התקציבים. יש להחריג את עובדי המשרד לאלתר ולאפשר להם לעשות את עבודתם ולעזור לחסרי ישע ללא הגבלות, 24 שעות ביממה. אני קוראת לשר האוצר להתערב באופן אישי בהחלטה כמי שמניף את הדגל החברתי ומכיר את עבודת המשרד ואת האוכלוסיה אותה הוא משרת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *