"כמו גוי של שבת": הראשון לציון הגר"ש עמאר במתקפה חריפה על הרפורמים

‏הראשל"צ הרב עמאר במתקפה חריפה על הרפורמים: "מי שעבר גיור רפורמי – יכול לכתחילה להיות גוי של שבת", אמר בראיון למשה גלסנר בקול ברמה.

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, במתקפה חריפה נגד הרפורמות הדתיות שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא. הראשון לציון האשים את השר הדתי בכך שהוא עוקר את מורשתו של הרב קוק זצ"ל. 

בראיון שהעניק למשה גלסנר במהדורה המרכזית ברדיו "קול ברמה" התייחס הרב עמאר לרפורמה בגיור ואמר כי "במשך שנים רבות, בכל פעם שרצו לשלוח יד בגיור, עלתה ההצעה לפתוח ספרי יוחסין. אם חס ושלום לא תהיה לנו ברירה, נצטרך להקים ספרי יוחסין", לדבריו ב"קול ברמה", כי "מי שעבר גיור רפורמי – יכול להיות לכתחילה גוי של שבת".

בנוסף, רבה של ירושלים הרב עמאר חשף בראיון ברדיו "קול ברמה" כי "פעם אחת היה אצלי השר כהנא יחד עם הרה"ר הגר"ד לאו, על עניין מסויים. בתום הפגישה הוא ביקש לדבר על הכשרות, אמרתי לו – ממה שאני רואה, אתה עוקר את כל מהות הרבנות שהקים הרב קוק. בכשרות צריך להבין, אתה לא מבין בזה", סיפר.

הרב עמאר תקף בראיון את הממשלה הנוכחית בראשות נפתלי בנט ואמר כי "חמור יותר כשיהודי פוגע במסורת היהודית מאשר שגוי פוגע ביהדות. כשממשלה יהודית פוגעת בנושאים דתיים – הפגיעה קשה ביותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *