הרבנים הראשיים נפגשו עם בכירי המטה של הרבנות הצבאית

הרבנות הראשית לישראל ערכה השבוע (ה') מפגש ראשוני מסוגו עם המטה הבכיר של הרבנות הצבאית ורבניה לצורך עריכת היכרות מעמיקה בין הגופים הרבניים וליצירת שיתופי פעולה בעתיד.

הרבנות הראשית לישראל ערכה השבוע (ה') מפגש ראשוני מסוגו עם המטה הבכיר של הרבנות הצבאית ורבניה לצורך עריכת היכרות מעמיקה בין הגופים הרבניים וליצירת שיתופי פעולה בעתיד.

במפגש שנערך בבניין ברבנות הראשית לישראל במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן והמטה הבכיר של הרבנות הצבאית בראשות רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חגי ולוסקי, רמ"ט הרבנות הצבאית אל"מ צחי דותן, ראש בית הדין לגיור סא"ל לירון דמרי וכן למעלה מ- 20 רבנים צבאיים מכל רחבי הארץ.

את המפגש פתח הרב הראשי לישראל הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף שליט"א בדברי ברכה לרבנים הצבאיים והעניק דגשים כיצד להתמודד עם האתגרים והשאלות ההלכתיות שעולות לפתחו של הרב הצבאי. במהלך דבריו התייחס הראש"ל לנושא הכשרות בצה"ל ואמר כי "מוטלת עליכם האחריות לערוך ביקורות פתע במטבחים הצה"ליים לראות שהכל מתנהל על פי ההלכה וההנחיות, לוודא את כשרות הכלים והזהירות להפרדה בין בשר וחלב".

בהמשך הדברים חיזק הראש"ל הרב יצחק יוסף את ידיי הרבנים הצבאיים בנושא הגיור: "תשמרו טוב על גיורי צה"ל, אין מקום להתחשב במספרים או במכסות של מתגיירים, תדאגו שכל הליך הגיור ייעשה על פי ההלכה." בסיום דבריו שיבח הראש"ל את שיתוף הפעולה בין הרבנות הראשית לרבנות הצבאית והדגיש שוב את האחריות הגדולה המונחת על כתפי הרב הצבאי.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פתח את דבריו במשא הלכתי מעמיק בנושא אופן פסיקת ההלכה והשמירה מפני פרצות בעתיד. במהלך דבריו התייחס הרב הראשי לתפקידו של הרב הצבאי בקרב החיילים ואמר כי "כל אחד מכם צריך לדעת לשמור על הגדרים ההלכתיים ולהיות מודע לכך שהוא משמש כדוגמא לכל מי שמסתכל עליו מסביב, העיניים של החיילים ואף של הוריהם נשואות אליכם וחלילה לנו מלפגום בכבוד שמיים."
בסיום דבריו הדגיש הרב לאו את גודל האחריות בתפקיד של הרב הצבאי גם בהיבט הרחב "אתם הרבנים הצבאיים מייצגים את התורה ונושאי דגלה ובתוך כך גם את עולם הרבנות – שימרו על כך".

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן סקר בפני המטה הבכיר של הרבנות הצבאית את כלל פעילותה של הרבנות הראשית לישראל על כלל מחלקותיה.
במהלך הדברים הציג מנכ"ל הרבנות הרב דגן את נקודות הממשק הרבות שבין הרבנות הראשית לבין הרבנות הצבאית ובפרט בנושא מתן הכשרות למזון, הרבנים הצבאיים ועוד. "אנחנו עושים את מירב המאמצים לקדם את כלל המערכות של הרבנות הראשית לטובת "הצרכן", מקבל השירות-כל מי שפונה לרבנות הראשית ואנחנו כבר עכשיו בעיצומו של תהליך מתקדם בכל הנושא המחשובי והטכנולוגי וכבר חלק מהשדרוגים הטכנולוגיים הוטמעו. היעד שהצבנו לעצמינו בהנחיית הרבנים הראשיים לישראל הוא להעניק שירות ומידע באופן המקצועי והמהיר ביותר".

מנהלי המחלקות ברבנות הראשית פרסו בפני הרבנים את הפעילות הענפה בכל תחום החל מאגף הכשרות בראשותו של הרב יעקב סבג ועד פעילותן של מחלקות אישות וגירות, בריתות ומחלקת בחינות והסמכה.

בסיום הכינוס הוחלט על הקמת מערך לשיתוף פעולה בין הרבנות הראשית למטה הרבנות הצבאית הכולל עריכת מפגשים חודשיים ושיתוף מידע מקצועי והלכתי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *