הרב ארוש התרגש: "כשהייתי חילוני – כרטיס אוטובוס לא הייתי זורק על הריצפה"

מידת הניקיון. הגאון הצדיק רבי שלום ארוש שליט"א ראש מוסדות "חוט של חסד" ומגדולי המחזירים בתשובה בדורנו, חשף סיפורים אישיים מחייו על מידת הניקיון

דבריו של הרב ארוש, במקביל לדברי גדולי הרבנים בנושא, ביניהם, הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו ורב העיר ירושלים לשעבר הרב אריה שטרן, במסגרת קמפיין הסברה חוצה מגזרים של עמותת "נקי" והחברה להגנת הטבע למען השמירה על ניקיון ארץ ישראל

"שלום לכם עם ישראל היקרים שמחה גדולה, היום יש לי שמחה גדולה", פותח הרב ארוש. "אני אומר לכם, כשאני הייתי רחוק, חילוני כמו שאומרים", סיפר הרב ארוש, "כרטיס אוטובוס לא הייתי זורק, מה זה… זה קטן. אין, זה היה לי מאז ומתמיד הנקודה הזו, מה? אני אזרוק? אז, לצערי הרב, לא היה לי את המושג ארץ ישראל, מה שהיה לי זה המושג לא לצער את הבריות, עכשיו כשיש לי את המושג ארץ ישראל נקיה… איך אפשר בכלל לחשוב".

הרב מוסיף ומספר כי "היום סיפרתי לבן שלי כי שילמתי לבחורים. יש לנו מקום שאנחנו הולכים להתבודד, שילמתי לבחורים שינקו את כל השדה, מבטיח לכם, הבוקר סיפרתי לבן שלי". הרב חושף כי "אני בעצמי הייתי הולך עם שקיות כל פעם שהייתי רואה בקבוקים ריקים – לוקח אותם זורק אותם. אף אחד לא היה רואה אותי".

"אני מודה לה' שיש כזו עמותה ואני מברך את העמותה הזאת שתהיה להם סיעתא דשמיא והצלחה גדולה מאד", מברך הרב וקורא לציבור ש"כל אחד יהיה ערני לנקות את ארץ ישראל. לא רק שלא ללכלך את ארץ ישראל אלא לנקות את ארץ ישראל".

"ובזכות זה שנאהב את ארץ ישראל נכבד את ארץ ישראל וממש נדאג ליופיה של ארץ ישראל – הקב"ה בקרוב יתן לנו את ארץ ישראל יפה שלמה, ויבנה את בית המקדש אמן", מסיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *