הרב גולדשטיין פרץ בבכי על במת העצרת: "יהודים בעולם פגיעים, חייבים לפעול עכשיו"

העצרת הכללית התכנסה לדיון היסטורי: "עת להכריז מלחמה באנטישמיות"‎

מליאת העצרת הכללית של האו"ם התכנסה לדון בנושא האנטישמיות הגואה ברחבי העולם. כינוס העצרת הינו יוזמה של שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, שגייס את תמיכתם של ארה"ב, קנדה ומדינות האיחוד האירופאי. מעל 90 מדינות השתתפו בדיון שכלל מאות אורחים מהקהילה היהודית בארה"ב, מארגונים יהודיים ופרו-ישראליים ועוד.

השגריר דנון קרא בנאומו למדינות העולם להכריז מלחמה באנטישמיות ואמר כי "היריות שנשמעו בפאווי ובפיטסבורג לא מאפשרות לנו להגיב באיפוק. העולם צריך להתייחס לחיסול האנטישמיות לפי כללי המלחמה המודרנית במספר חזיתות ובאמצעים מרובים". דנון פנה לאו"ם ולמדינות להוציא לפועל שורת צעדים למיגור האנטישמיות ובין היתר קרא למנות שליח מיוחד למאבק באנטישמיות מטעם מזכ"ל האו"ם ולקדם מדיניות אקטיבית לניטור והסרת תכנים אנטישמיים ברשת לצד חקיקה מדינתית שתחייב חינוך נגד אנטישמיות בבתי הספר.

"מנהיגי העולם וכל אחד שרואה עצמו כבן ברית של העם היהודי צריך לקחת חלק במלחמה באנטישמיות, עד אשר תיסוג מעולמנו", אמר דנון.

הרב גולדשטיין שנפצע באירוע הירי בסן דייגו הוזמן על ידי ישראל לנאום גם הוא בעצרת. "בתקופה האחרונה אנחנו רואים כי יהודים בעולם הופכים לפגיעים יותר ומשלמים מחיר גבוה כדי לשמור על ביטחונם וחייבים לפעול עכשיו" אמר הרב בנאומו והוסיף כי "מאז הפיגוע בבית חב"ד שלנו משימתי האישית היא לרתום את הכלים המשמשים להפצת חשכה ושנאה לטובת הפצת אהבה ואור. לא נאבקים בחושך עם חשיכה נוספת אלא באמצעות אור גדול". את הרב ליוו בתה ואחותה של לורי קיי ז"ל שנרצחה באירוע הירי.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שפתח את הדיון אמר כי "מחוייבותנו להתמודד עם צונאמי השנאה שהופך להיות כל כך אלים ומתפשט ברחבי העולם. אמשיך לפעול בקול ברור ולא מתנצל נגד האנטישמיות ושאר צורות של שנאה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *