הרב חותה משחזר: "חבורה של בריונים, הרימו עלי סלעים"

הערב עלו לשידור ב'קול ברמה' שני רבנים, שהתייחסו להפגנות האלימות של העדה האתיופית.  הרב חותה סיפר על כך שנקלע לזירה אלימה, והרב האתיופי קרא לבני העדה להרגיע את הרוחות

הערב עלו לשידור ב'קול ברמה' שני רבנים, שהתייחסו להפגנות האלימות של העדה האתיופית.

הגאון הרב בנימין חותה עלה לשידור אצל לגלסנר ב'קול ברמה' וסיפר כי נתקע בפקקים בדרכו להרצאה והיה על סף תקיפה אלימה של אנשי הקהילה: "בדרך להרצאה, נקלעתי להפגנה, ביקשתי בצורה נעימה מהמפגינים לפנות את הדרך על מנת לאפשר לזוג הורים להגיע לחתונת בנם, התקבצו סביבי חבורה של בריונים, הרימו עלי סלעים, איימו עלי 'אם לא תזוז אחורה – נעיף עליך אבנים'. בריונות לשמה"

הרב חותה הוסיף ב'מהדורה המרכזית' ב'קול ברמה'  ושיגר מסר לבני העדה: "יש לי הערכה גדולה לעדה האתיופית, אני בקשר עם כל רבני העדה, אבל הם חייבים להבין שבהתנהגות הזו הם יפסידו אותנו. זה פחד פחדים"

לאחר מכן עלה לשידור רבה הראשי של יהודי אתיופיה הרב יוסף עדנה, בראיון  לגלסנר ב'קול ברמה' הוא הסביר את הכאב של בני העדה:" יש צעירים שלוקחים את החוק לידיים וזה גורם לתסיסה. אני פונה לכולם ואומר- זו לא הדרך, גם אם יש כאב גדול- זו לא הדרך!".

רבה הראשי של יהודי אתיופיה הוסיף:"המחאה היתה מתוך כאב. הציבור שלנו הגיע לארץ רצה להטמע בחברה וקיבל ועדיין מקבל כתף קרה. יש כאב גדול בקרב החברה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *