הרב פינטו על הגל השני: "צריך לאסוף כוחות לזמן חדש"

קרן אור בתוך הסגר: הקהילה היהודית בקזבלנקה שבמרוקו רשמה רגע של אופטימיות רוחנית בשיעורו של ראש אבות בתי הדין במדינה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו • תנועת הרכבות החלה להיפתח והשלטונות המרוקאים הורו להתחיל את שלב ב' של פתיחת הסגר

לאחר יותר משלושה חודשים של סגר כמעט מוחלט בכל רחבי מרוקו, בסוף השבוע שעבר התחדשה תנועת הרכבות במסלולים רבים במדינה, וזאת בעקבות החלטת הרשויות לעבור לשלב שני של פתיחת הסגר, בעקבות נגיף הקורונה.

וגם במרוקו היהודית נרשמה אנחת רווחה. ראש אבות בתי הדין במדינה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הגיע ביום חמישי לישיבת 'שובה ישראל' בקזבלנקה, שם מסר שיעור למעלה משעתיים, בהשתתפות תלמידי הישיבה, בשידור וידאו חי למאות אלפים ברשתות החברתיות ובאתרים הפופולאריים.

בחודשים האחרונים, מאז התפרצות המגיפה במרוקו, שהה האדמו"ר הרב פינטו במעונו בעיר מרקש, ומשם מסר כמידי ערב בשעה 21:30 את שיעור ה'שאלות ותשובות' אשר נודע בכל רחבי העולם ואשר גרף מיליוני צפיות ברשתות החברתיות.

בשיעור בסוף השבוע בקזבלנקה התייחס האדמו"ר הרב פינטו למגיפת הקורונה ולגל השני שפוקד בימים אלו את העולם כולו: "צריך לאסוף כוחות לזמן חדש, למציאות חדשה ולהתמודדות חדשה שכל העולם עומד לפתחה", אמר ראש אבות בתי הדין.

"זה לא שהייתה איזו תקופה שהייתה צרה ובעיה והיה פתרון שפתר את הבעיה, זו בעיה שעדיין קיימת ועדיין נמצאת, ואנחנו מרגישים שהעולם יצטרך ללמוד לחיות עם הצרה המסוכנת הזאת בשנה הקרובה או מעבר לכך, לכן צריך הרבה תפילות והרבה אמונה וביטחון בקדוש ברוך הוא והרבה טהרת הנפש, אדם עם טהרת הנפש גדולה – הדברים הרעים מתרחקים ממנו", הוסיף.

הרב פינטו התייחס למהפכת הכשרות היהודית במרוקו ושיבח את המלך ואת עזרתו למען הקהילה היהודית במרוקו: "אנחנו רוצים לשבח את ירום הודו המלך, שכל דבר שקשור ליהודים הוא מוסר נפש, בצורה נוחה וברווח ובצורה הטובה ביותר, הקב"ה ישפיע שפע גדול עליו".

קודם לכן, למרות ההגבלות בעקבות התפרצות הנגיף, ראש אבות בתי הדין הרב פינטו הגיע להשגיח באופן אישי על השחיטה של תלמידי 'שובה ישראל' בקזבלנקה, וזאת כדי לאפשר ליהודים במרוקו לאכול בשר כשר למהדרין.

בנוסף, האדמו"ר הרב פינטו מחזק בימים אלו בייחודיות את הקריאה בספר דברים וכפי שהונהג על ידי בתי המדרש של 'שובה ישראל' בארץ ובעולם, לדברי האדמו"ר, "בכוח הקריאה של ספר דברים בשבת – להביא את הגאולה השלימה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כמה בתי דין יש במרוקו שאתה מתאר את הרב כראב"ד

    יש במרוקו הרכב בית דין אחד ויחיד, אין ראש אבות בתי דין במרוקו
    הרב פינטו גאב"ד מרוקו לא ראב"ד ואינו קשור לא לבית הדין ולא לרבנות רק לכשרות שלו הפרטית

    רונאל |
    הגב