הרב שהותקף בסכין באוסטריה ע"י אנטישמית: "ראיתי את הגרוע מכל"

עפ״י הדיווחים הרב שהיה בתחנת הרכבת בדרכו לביתו ספג קריאות נאצה אנטישמיים כשהמקומית מתקרבת אליו ומאיימת עליו בסכין ואף העיפה לו את הכיפה מעל ראשו

הקהילה היהודית באוסטריה לא נרגעת לאחר מוותיקי וחשובי הרבנים בקהילה החרדית בווינה הותקף על ידי מקומית אנטישמית בחיותו בתחנת הרכבת.

עפ״י הדיווחים הרב שהיה בתחנת הרכבת בדרכו לביתו ספג קריאות נאצה אנטישמיים כשהמקומית מתקרבת אליו ומאיימת עליו בסכין ואף העיפה לו את הכיפה מעל ראשו. למרות שבמקום עברו מספר עוברי אורח איש מהם לא ניסה להתערב, והרב נאלץ להימלט מהמקום כל עוד רוחו בו, ורק בגס ניצל מפגיעה נוספת. כוחות המשטרה החעקו למקש ופתחו בחקירה.

הרב שביקש לא לפרסם את שמו סיפר על מה שאירע: ״הייתי בדרכי לביתי לאחד סידורים בעיר, על יד הרכבת שמעתי לפתע אשה שצורחת ׳אני אשחום את היהודים׳. נתקפתי בחרדה, בתוך רגעים ראיתי לנגדי מקומית אחחת טירוף ובירה סכין אמך, היא הצליחה לפגוע עם הסכין בכיפה שא, התחלתי לברוח והיא המשיכה לרוץ כשהיא קוראת קריאות אנטישמיות נגד היהודים, ראיתי את הגרוע מכל קורה ח׳־ו.

״באותו רגע נזכרתי במה שאבא שלי זצ״ל סיפר לי כי במהלך השואה האיומה המוות היה לנגד עיניו מספר פעמים, ובכל פעם הוא חזר ואמר לעצמו כי הוא מפחד רק מהשי״ת והוא רק בידו. אמרתי כך כמה פעמים, ובאותו רגע ממש עברה רכבת נוספת ונמלטתי לתוכה, וניצלתי ברגע האחרון בנס של ממש.

הרב הוסיף בכאב כי מה שהכי זעזע אותו עוד יותר מהאירוע עצמו זוהי העובדה שבמקום היו כמה וכמה אנשים, ואיש מהם לא בא לעזרתו, "הם הביטו במחזה מהצד כמו לא שייך להם", סיפר הרב.

הרב יעקב פרנקל חבר מועצת הקהילה היהודית באוסטריה אמר כי: ״מדובר בתקיפה חמורה ביותר של מחשובי וותיקי הרבנים בועה, ללא ספק זה מקרה יוצא דופן שווינה לא מכירה. עדכנו את כל הגורמים הרלוונטיים וביקשנו להגביר את האבטחה על טרמים יהודיים. אנו סמוכים ובטוחים שהרשרות יעשו הכל בכדי שמקרה שכזה לא יחזור חלילה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *