הרופא היהודי מארה"ב {שאולי} מצא תרופה לקורונה

טראמפ על התרופה: "תשנה את המשחק".

ממשל טראמפ, החל לבחון בשבוע האחרון תכנית שהציע רופא יהודי חרדי, בשם ולדימיר זלנקו מניו־יורק, שטוען, כי הצליח לרפא כ־700 חולי קורונה על ידי שימוש בתרופה לטיפול במלריה בשם hydroxychloroquine בשילוב עם חומרים אחרים.

במכתב שפרסם כתב הרופא:

"שמי ד"ר זאב זלנקו ואני עוסק ברפואה במונרו, ניו יורק. במשך 16 השנים האחרונות דאגתי לכ- 75% מהאוכלוסייה הבוגרת בקריית יואל, שהיא קהילה חסידית של כ- 35,000 איש בה הזיהום התפשט במהירות ולא נבדק לפני הטלת חובה של ריחוק חברתי.

נכון להיום הצוות שלי בדק כ- 200 אנשים מקהילה זו עבור Covid-19, ו 65% מהתוצאות היו חיוביות. אם משליכים את זה לקהילה כולה, פירוש הדבר שיותר מעשרים אלף איש נדבקים נכון לעכשיו. מתוך קבוצה זו, אני מעריך שיש 1500 חולים שנמצאים בקטגוריית הסיכון הגבוה (כלומר> 60, פגועי חיסון, קומורבידיות וכו ').

בהתחשב בדחיפות המצב, פיתחתי את פרוטוקול הטיפול הבא לפני שליחת חולים לאישפוז בבית חולים עם תוצאות חיוביות בלבד:

1. אנו מטפלים בכל מטופל עם קוצר נשימה ללא קשר לגיל.
2. אנו מטפלים בכל מטופל בקטגוריית סיכון גבוה אפילו עם תסמינים קלים בלבד.
3. חולים צעירים, בריאים וסיכון נמוך אפילו עם תסמינים אינם מטופלים (אלא אם כן נסיבותיהם משתנות והם נכנסים לקטגוריה 1 או 2).

משטר הטיפול שלי מחוץ לחולה הוא כדלקמן:

1. Hydroxychloroquine 200 mg פעמיים ביום למשך 5 ימים
2. Azithromycin 500 mg פעם ביום במשך 5 ימים
3. אבץ גופרתי 220 מג 'פעם ביום למשך 5 ימים

הרציונל לתכנית הטיפול שלי הוא כדלקמן – שילבתי את הנתונים הזמינים מסין ודרום קוריאה עם המחקר האחרון שפורסם מצרפת (אתרים זמינים לפי בקשה). אנו יודעים שהידרוקסיכלורוקין עוזר לאבץ להיכנס לתא. אנו יודעים שאבץ מאט שכפול ויראלי בתא. לגבי השימוש באזיתרומיצין, אני מניח שהוא מונע זיהומים חיידקיים משניים. שלוש התרופות הללו מוכרות היטב ובדרך כלל נסבלות היטב, ומכאן שהסיכון לחולה הוא נמוך.

מתוך הקבוצה הזו והמידע שנמסר לי על ידי צוותים רפואיים קשורים, היו לנו אפס מקרי מוות, אפס אשפוזים ואפס אינטובציות. בנוסף, לא שמעתי על תופעות לוואי שליליות מלבד כ- 10% מהמטופלים שהיו עם בחילה ושלשול זמניים.

לסיכום, המלצתי הדחופה היא להתחיל טיפול במרפאת חוץ בהקדם האפשרי בהתאם לאמור לעיל. על סמך הניסיון הישיר שלי, הוא מונע תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS), מונע את הצורך באשפוז ומציל חיים".

איש לא יודע אם התרופה אכן יכולה לעבוד, ובדרך כלל לוקח לפחות שנה של ניסויים כדי להגיע למסקנות, אבל טראמפ טען בשבוע שעבר כי ה־hydroxychloroquine "תשנה את המשחק".

אחד מהעיתונאים המפורסמים בארה"ב בראיון עם סגן הנשיא מייק פנס הקריא בשידור חי את המכתב, בנוסף הד"ר, בהודעה בפייסבוק קרא לטראמפ: "להמליץ לאמריקאים לקחת את התרופה".

זמן קצר לאחר מכן קיבל זלנקו טלפון מהבית הלבן. כרגע התרופה מנוסה על אלפי חולים במצב קשה.

סגן הנשיא אף הכריז כי הנחה את ה־FDA לזרז את האישורים כדי שאפשר יהיה לטפל במרשם שפירסם זלנקו, הכולל שילוב של כדורים נגד קדחת, תוספות ויטמין, אבץ ואנטיביוטיקה.

הרב הראשי לאוקראינה, משה אסמן, אמר ל"ידיעות אחרונות", כי המליץ לרשויות לאמץ את שיטת הטיפול. "הוא רופא משכמו ומעלה. יש לו מרפאה בפרבר של ניו־יורק, חיים שם 40 אלף חסידי סאטמר. איש מהם לא נפטר, איש לא היה זקוק לאשפוז. התוצאה המדהימה מדברת בעד עצמה", סיפר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ולדימיר זה שם של פרופסור יהודי ענק שלפני 120 שנה הציל העולם ממגפות

    כמדומני שמו חבקין

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב