הרמז העבה של בנט על התקיפה הסודית של ישראל באיראן

"רמת התחכום והנחישות של הצד השני עלתה, אבל אויבינו יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה, ולא מהססים לפעול כשצריך. בעבר, וגם היום."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף בטקס מסדר כנפיים, בבסיס חיל האויר בחצרים, במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שר הביטחון, בני גנץ, מפקד חיל האוויר, אלוף עמירם נורקין וסגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס במרומז לחבלה שביצעה ישראל באחד הכורים אמש, תקיפה שמיוחסת לישראל על פי פרסומים זרים. "לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. השנים עוברות ואויבנו משתנים ומתפתחים. אז עיראק, היום איראן. רמת התחכום והנחישות של הצד השני עלתה, אבל אויבינו יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה, ולא מהססים לפעול כשצריך. בעבר, וגם היום."

"עלינו מוטלת האחריות לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ולהבטיח את קיומה. בנושא הזה, אין ולא תהיינה פשרות.", הוסיף ראש הממשלה.

לכל ראשי הממשלה, מבן-גוריון, דרך בגין, ועד היום, ישנה חובה מקודשת שמלווה את כולנו, אחד אחרי השני: לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. השנים עוברות ואויבנו משתנים ומתפתחים. אז עיראק, היום איראן. רמת התחכום והנחישות של הצד השני עלתה, אבל אויבינו יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה, ולא מהססים לפעול כשצריך.
בעבר, וגם היום.

בנט תקף הסכם הגרעין המתוכנן ואמר כי "היינו מעדיפים אם העולם היה מבין שמשטר אלים ופנאטי כזה, שבחר כנשיא את ”התליין מטהראן“, שמוכן להרעיב את עמו שלו לאורך שנים, כדי להגיע לתכנית גרעין צבאית – הוא משטר שאסור לעשות איתו עסקים."

"לצערנו, זה לא המצב." , הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו נמשיך להתייעץ עם ידידינו, לשכנע, לדבר, לחלוק מידע ותובנות מתוך כבוד הדדי עמוק. אבל, בסופו של דבר – את האחריות לגורלנו נשמור בידינו, ולא בידי אף אחד אחר. ננהג באחריות ובכובד ראש, ונשמור על הפיקדון העצום שהונח בידינו".

המשטר האירני הוציא הודעה חשאית כי סוכל ניסיון חבלה במתקן של הסוכנות לאנרגיה אטומית. לא ברור מה באמת נפגע אם בכלל, אך ברור כי לאירנים יש אינטרס לפרסם שהם הצליחו לסכל ניסיון פגיעה. ביממה האחרונה נפוצו ידיעות על מטוסים לא מאוישים שפגעו הלילה במפעל לייצור להבים לצנטריפוגות בעיקר קאראג׳. זו חבלה שלישית בשרשרת הייצור של תוכנית הגרעין האיראנית.

ב-2010 ו -2012, האיחוד האירופי הטיל כמה פעמים סנקציות על המתקן הזה ועל מי שעובדים בו. הנימוק האירופי היה ששם מייצרים צנטריפוגות או דלק גרעיני.

הערכה בירושלים שנשמע בתקופה הקרובה על עוד אירועים “מוזרים” כאלה באירן, וזה על רקע המאמצים להגיע להסכם גרעיני.

בג’רוזלם פוסט דווח כי למרות ההכחשות האיראניות, ההתקפה הלילה על מפעל הצנטריפוגות באיראן גרמה לנזקים גדולים בו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חלאה בנט ימח שמך בוגד מנוול. מעצים הערבים תתבייש צבוע נבזה

    בטח שגם הישג קטן זה לא על שמך אלא בטוח ע. ש ביבי ר.מ ישראל בפועל אתה סמרטוט בוגד ערבי אחד. יאמחה אסמאק איבן האלף

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב