השאלות של בחורי הישיבות והתשובות של גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א

"תלמיד צעיר הוא כמו כמו עץ צעיר בשלבי הצמיחה, וצריך להשקות אותו הרבה"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א השיב לשאלות שהועברו ע"י הרה"ג רבי אליהו פרידלנדר שליט"א, מנהל ת"ת תורת אמת:

השואל: בחור שמציעים לו חברותא חלש יותר הוא לא רוצה קשה לו עם זה
האם הוא צריך ללמוד עם בחור חלש יותר?
מרן שליט"א: לא מחוייב אבל יכול לעשות איתו טובה.

השואל:בחור שרוצה ללמוד לבד האם זה ראוי לעשות ככה ועד כמה
מרן שליט"א: תלוי הטעם למה לא רוצה חברותא?
השואל:הוא מספיק יותר. או שכשהוא לומד לבד יש לו פחות ניסיון של ביטול תורה זה פחות דיבורים של דברים בטלים
מרן שליט"א: א' טענה..

השואל: לבחור יש זמן בצהריים למה כדאי לא להקדיש את הזמן ללמוד נביא או עוד בקיאות?
מרן שליט"א: מה שהוא רוצה אין שום נפקא מינה העיקר שילמד.

השואל: מה אנחנו כמנהלים יכולים לעמוד על הבחורים שינצלו מפגעי הזמן
מרן שליט"א: להתפלל.

השואל: האם צריך להקפיד שבחור ישיבה ילכו עם כובע וחליפה ברחוב?
מרן שליט"א: תלוי אם לא יהיה חילול השם.
השואל: היכי דמי חילול השם?
מרן שליט"א: שיגידו שבחורי ישיבה לא מקפידים.

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א: אמר כי "ישנה חשיבות להכנה לשיעור ללמוד היטב כמה פעמים את הגפ"ת ללא מפרשים כדי שעיקר הסוגיא יהיה נהיר וברור, כמו כן חשיבות ההשקעה בשמיעת השיעורים והחזרה עליהם. במסירת השיעורים נכון למסור באופן שכל התלמידים יבינו"
כמו כן אמר "אם תלמיד מרגיש קושי בתחילת דרכו עליו לגשת ולהתייעץ עם המחנכים שלו מהת"ת, ניתן גם לפנות למשגיח לקבלת עצה והדרכה, העיקר לא להתמודד לבד אלא לשתף ולמצוא בפני מי לשיח את הקשיים כמאה"כ דאגה בלב איש ישיחנה לאחרים"

מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת חכמי התורה הביא בדברי ההדרכה "על כל תלמיד שעולה לישיבה, לזכור היטב את דברי חז'ל 'יגעת ומצאת תאמין', למרות שבתחילת הדרך בישיבה עלולים לצוץ קשיים, החכם עיניו בראשו ויודע להתגבר על המכשולים להתייגע כדי שנוכל למצוא אח'כ את האור הגנוז בתורה. בישיבה מתחילים שיעור א' ולא ממשיכים כתה ט' כיון שזה דבר חדש לגמרי אין קשר למה שהיה עד עתה, ניתן לפתוח דף חדש, להתייגע בתורה ולגדול לבן עלייה"

כ"ק מרן האדמו"ר מסטריקוב שליט"א: "הזמן עובר במרוצה, וברגע אחד כבר יוצאים מהישיבה הקטנה, בחור צריך להיות חכם הרואה את הנולד, כדאי' ב'ישמח משה' עה"פ "יום ליום יביע אומר וכו", דביום שהיצר התגבר על יהודי וביטל את זמנו לריק, ביום שאחר כך כבר מתחרט היהודי על מעשיו שביטל את זמנו ביום האתמול, אל תמתין ליום המחר שתתחרט על יום האתמול, על בחור לדעת להיות חכם כעת עוד לפני שמתחיל את חוק לימודיו בישיבה הקטנה, ולנצל את הזמן היקר שיש בישיבה קטנה"

כ"ק מרן האדמו"ר מזוטשקא שליט"א: "תלמיד צעיר הוא כמו כמו עץ צעיר בשלבי הצמיחה, וצריך להשקות אותו הרבה, עד שנהיה שתיל, עוד מים ועוד מים. צריך הרבה סבלנות בשביל להצליח. ככה זה גם בישיבה, א"א ביום הראשון להבין הכל, לאט לאט עם הרבה סבלנות, משקים עוד ועוד, מתאמצים ומצליחים. וכן צריך לדעת לא ללכת ולהרחיק על דברים גדולים מיד בהתחלה, שלב אחר שלב לעלות ולהתעלות, עד שתגדלו ותצליחו"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *