השמאל מגיב: "להציל את ישראל מידיו של נתניהו"

בעקבות ההצהרה של ראש הממשלה בו דרש לקיים עימות עם עדי המדינה – השמאל תוקף את נתניהו "להציל את ישראל מידיו"

בעקבות ההצהרה של ראש הממשלה בו דרש לקיים עימות עם עדי המדינה – השמאל תוקף את נתניהו "להציל את ישראל מידיו"

יו"ר העבודה, אבי גבאי הגיב לדברי נתניהו וכתב "במדינה נורמלית ראש ממשלה לא מתנהג ככה. במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את רשויות החוק. במקום לעסוק בבטחון של תושבי הדרום, ביוקר המחייה, או במערכת הבריאות שקורסת, נתניהו עסוק בלהציל את עצמו מהחקירות. לפיד וגנץ, אתם אנשים טובים, ראיתם הערב את נתניהו שוב תוקף בפראות את רשויות החוק. אני אומר לכם כאן: אסור לנו להיות שותפים לזה".

גבאי הוסיף "הערב, יותר מתמיד, הגיע הזמן שתודיעו שבשום מקרה לא תהיו שותפים של נתניהו. מדינת ישראל צריכה דרך אחרת, דרך של שינוי אנחנו צריכים לחזור להיות שוב מדינה נורמלית".

גם חברתו עד לאחרונה יו״ר מפלגת התנועה ציפי לבני אמרה כי "צריך להציל את ישראל מידיו של נתניהו ״

לבני הוסיפה "עוד נסיון שקוף לדחות עשיית צדק בישראל במתקפה קורבנית והיסטרית על גורמי אכיפת החוק לצרכים אישיים. נותנת גיבוי מלא לפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. במקום לצפות במופעי נתניהו – צריך להילחם כדי להציל את ישראל מידי נתניהו.״

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג ״על הצהרה ״דרמטית״ כזאת באמת אפשר להגיד ‘אין כלום כי לא היה כלום’. הדבר הדרמטי היחיד שהיה פה זה ראש ממשלה שממשיך לכהן תחת המלצה של שלושה תיקי שוחד. עד שנתניהו לא מתפטר זאת תעמולת בחירות שלא ראויה לשידור״.

 

דובר משרד המשפטים הגיב: כל פעולות החקירה שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי בליווי פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ובפיקוחם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, והכל עפ"י שיקולים מקצועיים של ניהול חקירה וחתירה לחקר האמת בלבד.
אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת, ודאי לא בשלב זה .
משכך, אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים.
בחינת ממצאי החקירה מתבצעת כעת בידי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ואנשי צוותם במסגרת תהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו מתנהל ולא אמור להתנהל באמצעי התקשורת.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *