ה"שרוול" שיסתיר את הכביש מהמחבלים

חודש וחצי אחרי הירצחו של משה פדר הי"ד: משרד הביטחון החל בעבודות הנדסיות להקמת “שרוול נוף ביטחוני” שיסתיר את הכביש מעיניהם של המחבלים בעזה

חודש וחצי אחרי ירי הנ"ט מהרצועה לעבר כלי הרכב של משה פדר הי"ד בכניסה לקיבוץ ארז, בכביש 34 שבדרום, משרד הביטחון החל בעבודות הנדסיות להקמת “שרוול נוף ביטחוני” שיסתיר את הכביש מעיניהם של המחבלים בעזה.

כביש 34, שמתחיל בצומת יד מרדכי דרומה עד לנתיבות, חשוף בחלקים ניכרים ממנו – מיד מרדכי ועד סמוך לשדרות – לבניינים הגבוהים של שכונת בית חנון בצפון הרצועה. ואכן, רבבות הנוסעים הישראלים בכביש מידי יום רואים גם הם היטב את בית חנון. במילים אחרות: כלי הרכב והאוטובוסים בכביש חשופים לירי בכינון ישיר מהרצועה ורק נס מנע זאת עד היום.

כעת כאמור החלו העבודות שנועדו להסתיר את כלי הרכב בנוסעים בכביש, בשני הכיוונים, והעבודה נעשית בשיתוף קק"ל והמועצה אזורית שער הנגב ומתבצעת על-ידי כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום.

"הקמת 'שרוול הנוף הבטחוני' נעשית במסגרת מאמץ אוגדת עזה בפיקוד הדרום, אשר מתקיים מזה מספר חודשים, כחלק מהפקת לקחים לטובת התאמת המרחב לאיומים בגזרה, ושמירה על ביטחון התושבים", נמסר מצה"ל.

ל'אקטואליק' נודע כי המסתור יכלול גבעה מלאכותית בת כמה מטרים ועליה עצים.

לפני כ-5 שנים בוצעה נטיעה ביטחונית מן הסוג הזה גם לאורך קו הרכבת מאשקלון לשדרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *