השר בנט :"החרדים הם בעלי ברית פוליטיים נוחים כל עוד הם מקבלים תקציבים כספיים"

"החרדים אומרים: תביא לי את הכסף, אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית"

השר בנט התארח בשבת האחרונה בגבעת שמואל שם עבר בין 10 בתי כנסת כשהוא מרצה את משנתו הפוליטית בפני הקהילה הדת"ל שבעיר.

האתר " זמן ישראל" מביא ציטוטים נרחבים מאותו מפגש שבתי.

על יחסו לפוליטיקאים החרדים והשותפות עימם השיב השר :
"החרדים הם בעלי ברית פוליטיים נוחים בגלל שאינם מתעניינים במדיניות ותומכים בכל מהלך – מדיני, כלכלי או ביטחוני – כל עוד הם מקבלים תקציבים כספיים.
"איתם זה נורא קל החרדים אומרים: תביא לי את הכסף, ואתה עכשיו, אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה מדינה פלסטינית? אל תעשה מדינה פלסטינית. אתה רוצה בכלכלה מהלך כזה או מהלך כזה, מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים תביא לי את הכסף".

על ההליכה עם בן גביר השיב :
"תמונתו של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו של בן-גביר היא לא כל הסיפור. אין לי בעיה עם קצוות. כן יש לי בעיה עם תפיסה שבצמד המילים 'מדינה יהודית' לא מכירה ב'מדינה'. אנחנו באנו למדינת ישראל לא כדי להיות מיליציות"
עוד הוסיף ואמר :
"אני באמת רואה את מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו, ומי שמתדרך נוער איך לעשות פעולות פליליות, תג מחיר, נגד חיילי צה"ל ונגד ערבים, ואיך לחמוק מהשב"כ, זה אומר שהוא לא מכיר במדינת ישראל. זאת הבעיה שלי, אני לא אקבל אנשים שבזים למדינת ישראל ולחוקים שלה".

על ערכי הציונות הדתית :
"לפני שמונה שנים, כל הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית והימין האידיאולוגי בכנסת היה שר מדע ויו"ר ועדת חינוך. גם המפד"ל וגם האיחוד הלאומי. הדיל היה שאנחנו מתעסקים בדברים הקטנים שלנו, אבל 'אל תתערבו במדיניות לאומית, אל תתערבו בביטחון, אל תתערבו בכלכלה. תתעסקו בדברים המגזריים שלכם'.

"מגזר, אגב, זה דבר לגיטימי, אבל הציונות הדתית, מהותה היא קבוצת שליחות… בזירה הלאומית מאוד מאוד אהבו, בכל הדורות, מפא"י, ואריק שרון, וגם נתניהו – מאוד אוהבים אותנו נחמדים. בקצה האוטובוס מאחורה, הם נוהגים, לוקחים אותנו לגירוש מגוש קטיף ואנחנו נוסעים איתם, אוהבים לא אוהבים. לוקחים אותנו למלחמת לבנון השניה כושלת – נוסעים איתם.

"לפני שמונה שנים עמדתי פה ואמרתי, לא עוד. יש לנו אמירה ברמה הלאומית. אנחנו רוצים להנהיג, להשפיע על כל מדינת ישראל לאור הערכים שלנו. על מערכת המשפט. לא מקובל עלינו עודף המשפטיזציה, שלטון המשפטנים; במדיני, לא היה מקובל עלינו הדהירה הזאת למדינה פלסטינית, ובשיא השפל אז הצגנו את תוכנית הריבונות (לסיפוח שטחי C בגדה, נ"י). בתחום הכלכלי יש לנו אמירה.

"עכשיו, מה קרה בשמונה השנים האחרונות? הצלחנו. יש עכשיו שר תחבורה מהציונות הדתית, היתה שרת משפטים, שר חינוך, שר ביטחון. פעם ראשונה בתולדות המדינה שעשינו ישיבת מטכ"ל ושר הביטחון, שזה אני, אמרתי: 'אבינו שבשמיים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו'. אנחנו גאים בזה, אנחנו לא באים רק להתעסק בשלנו.

"איפה הבעיה? שהמון המון אנשים רוצים שנחזור אחורה. כשאתם רואים מתקפה על ישי ריבו – על השיר שלו ושל נתן גושן, שזאת הדתה; וכשאתם רואים את המתקפות על עמית סגל, שמעז להגיד את עמדותיו, כמו שאמנון אברמוביץ' שנים אומר את עמדותיו, אבל פתאום עמית סגל מהין עוז לומר את עמדותיו, אז הורגים אותו. מתקפות מכל עבר.

"כשאתם רואים את המתקפות על עמית סגל, שמעז להגיד את עמדותיו, כמו שאמנון אברמוביץ' שנים אומר את עמדותיו, אבל פתאום עמית סגל מהין עוז לומר את עמדותיו, אז הורגים אותו. מתקפות מכל עבר"

"הדתה. זה מושג שהומצא לפני בערך שלוש שנים וחצי בגלל שהצלחנו. על זכויות להט"בים, יש לי שאלה: חרדים הם יותר ליברלים מאיתנו בעניין? לא נראה לי. אי פעם מישהו התקיף את ליצמן או את דרעי בגלל זה? רק את הציונות הדתית. הולכים ונוברים בארכיונים של הישיבה בעלי, לא כי מעניין אותם באמת הדבר הזה, אלא כי הם מבינים שבעלי מחנכים דורות של מנהיגים שרוצים לצאת החוצה ולהשפיע.

"חבר'ה, זאת מלחמה; יש פה מערכה אמיתית. כדי שעמית סגל לא יצטרך לחזור אחורה, וכדי שקצינים בצבא ואנשי משפט ברוח הנכונה לא יצטרכו להחביא את עמדתם ויוכלו להתקדם, וכדי שלא יחזירו אותנו לחלק האחורי של האוטובוס, תעשו מאמץ ותביאו כל מי שאפשר להצביע ימינה".

בתגובה בן גביר תוקף את בנט ואומר:

: "בושה שאלו פניה של הציונות הדתית. במקום לנקוט בגישה המחבקת והמקרבת שמאפיינת את הציונות הדתית, בנט בוחר להמשיך להתנשא ולפלג, ויוצא עם עוד אמירה מבישה – הפעם נגד החרדים".

עוד אומר בן גביר: "האמירה של בנט מייצגת את הגישה הקבועה שלו: התנשאות כלפיי כל מי שאינו כמוהו. כך התייחס לעוצמה יהודית וכך מתייחס כעת לציבור החרדי".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אומרים את האמת בפרצוף!

    פעם החרדים היו אומרים תי לי הנפש והרכוש קח לך, היום זה להיפך.

    יאיר |
    הגב