השר בר לב: ״קבעתי יעד למשטרה במהלך 2022 לפרק מספר משפחות פשע״

כשנשאל מה נעשה חדש מאז כניסתו לתפקיד בנוגע לפשיעה והאלימות ברחוב הערבי, ענה השר, ״ראשית מציבים מטרה, שנית אומרים אותה בקול וזה יוצר מחויבות

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, רואיין על ידי ברוך קרא במסגרת כנס אילת לעיתונות ה-14 של אגודת העיתונאים.

בתגובה לשאלה אודות חשיפת כאן 11 אודות מעשים מגונים שנעשו לכאורה על ידי גל אוחובסקי, ענה השר, ״פגיעה מינית היא פגיעה מינית, היא פגיעה מינית. לא משנה מי התוקף, גבר או אשה, ומי הנפגע או נפגעת. את כולם צריך לבדוק ביסודיות. במקרה שהיתה פגיעה להגיב בצורה החריפה ביותר״.

כשנשאל מה נעשה חדש מאז כניסתו לתפקיד בנוגע לפשיעה והאלימות ברחוב הערבי, ענה השר, ״ראשית מציבים מטרה, שנית אומרים אותה בקול וזה יוצר מחויבות. אם אתן לך דוגמה מ-48 השעות האחרונות, באיזור טייבה, כפר קאסם, ג'לג'וליה ובעוד יישובים ערבים בוצעו חיפושי נשק ו-23 מעצרים. בכפר קרע הרשויות הגיע ליעדי פשע לבדוק לא רק נשק, אלא גם אישורים בריאותיים לחנויות. שוטרים עם אנשי רשות המסים הגיעו ליעדים רבים.
אנחנו פועלים מול משפחות פשע. זו עבודה יותר קשה מארגוני פשע. יש שם מחוייבות משפחתית, וקשה יותר לגייס סוכנים. קבעתי יעד למשטרה במהלך 2022 לפרק מספר משפחות פשע״.

לבסוף, נשאל השר אודות יחסיו ודעתו על מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, שמונה על ידי קודמו בתפקיד, וענה, ״את המפכל לא מיניתי, אבל אני חושב שהוא מצוין, שהוא מבצעי ושהוא עושה דברים שלא נעשו מזמן. יש לו ראש פתוח.
אני כבר ארבעה חודשים בתפקיד, דיברתי איתו רבות ואפילו היו לנו חילוקי דעות, אבל בסוף הצלחנו להסכים עליהם. אין לי ספק שאני כשר לבט״פ והוא כמפכ״ל נראה ב-2022 את המטוטלת של הפשיעה ברחוב הערבי נעה לכיוון ההפוך״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *