השר לשעבר גונן שגב יודה בריגול לאיראן – וייכלא ל-11 שנים

השר לשעבר גונן שגב הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בריגול חמור לטובת איראן. בהתאם להסדר, שגב ירצה עונש מאסר של 11 שנים בכלא‎

השר לשעבר גונן שגב הודה והורשע הבוקר (רביעי) במסגרת הסדר טיעון בריגול חמור נגד מדינת ישראל, זאת בעקבות מגעים שקיים עם איראן ולאחר שנעצר. כך מפרסם הבוקר העיתונאי גיא פלג בחדשות 2.

פלג דיווח עוד, כי בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שגב ירצה עונש של 11 שנות מאסר בכלא‎. עצם קיום המשא ומתן עם הפרקליטות פורסם לראשונה בשבוע שעבר ב"מהדורה המרכזית" בחדשות 2.

בשבוע שעבר פורסם כי שגב, שנאשם בעבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול, מקיים דרך פרקליטיו משא ומתן מול פרקליטות המדינה. למרות זאת ובצל חומרת האישומים, בפרקליטות עמדו על הרצון לגזור על שגב עונש דו ספרתי על מעשיו. במסגרת ההסדר שחתמה עמו הפרקליטות, סעיף האישום "סיוע לאויב במלחמתו בישראל" נמחק מכתב האישום המתוקן.

הידיעה על המשא ומתן בעניינו החל אחרי שישיבת ההוכחה הראשונה בתיק שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר נדחתה שוב ושוב. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במשך שש שנים פעל כסוכן של המודיעין האירני ואף נסע לאיראן כמה פעמים. בעת ביקוריו שגב נפגש עם המפעילים שלו בדירות מסתור, הפעיל ציוד הצפנה וניסה לקשר בין גורמים איראנים לישראלים.

"הפרקליטות", דיווח הבוקר פלג, "רואה את התיק בחומרה רבה, גם בשל הזמן הארוך שפעל לטובת האיראנים וגם משום שהיה שר בממשלה. בפרקליטות עומדים על כך שייגזר עליו עונש דו ספרתי משמעותי. הסיבה שנחתם עמו הסדר כשמדובר בעבירת ריגול היא שבתיקים ביטחוניים רגישים מסוג זה יש עניין שלא יתנהל משפט במטרה למנוע חשיפת שיטות מודיעיניות בבית המשפט".

שגב נעצר בחודש מאי האחרון ובתום החקירה הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים. מהמידע שהותר לפרסום עולה כי שגב התגורר לאחרונה בניגריה, שם נוצר הקשר הראשוני עם האיראנים. לאחר מכן הוא גויס למודיעין האירני ונפגש עם מפעיליו פעמיים באיראן. הפעילות החלה כבר ב-2012 ובמהלך השנים הוא מסר מידע בנושאים ביטחוניים ובנושאי אנרגיה.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי הוא מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האירני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירתו בישראל התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האירני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך הוא אף הגיע לאירן פעמיים, לפגישות עם מפעיליו, שעובדת היותם אנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *