התחזית הפסימית של הפרופסור הבכיר על הדלתא

הקורונה לא תיעלם וניאלץ לחיות איתה

מספר החולים הפעילים עומד על 1,254 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 22 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עומד על 6,429 .

ראש הממשלה נפתלי בנט הצהיר כי היעד שהציבה הממשלה הוא 'הגנה מקסימלית על האזרחים – פגיעה מינימלית בחיי השגרה'. בנושא זה ביקשו גולן יוכפז וענת דוידוב לשוחח עם פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, שהגיב לדברים.

פרופ' נדב דוידוביץ' הביע תמיכה בהחלטת הקבינט אמש (א') שלא להחיל מגבלות נוספות על כלל הציבור; לצד קידום קמפיין הסברה לעידוד התחסנות בקרב בני נוער בגילאי 16-12, ריצוף גנטי של השבים לישראל, גיבוש תוכנית לפתיחת שנת הלימודים הבאה והגברת האכיפה על בידוד החוזרים מחו"ל. הוא הסביר: "אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד מיוחד. מצד אחד יש כיסוי חיסוני מאוד גבוה, מצד שני וריאנט דלתא שמדביק הרבה יותר".

הוא ציין כי על פי כל ההערכות, מערכת הבריאות לא נמצאת על סף קריסה, וכי "יש אמצעים יחסית פשוטים שאפשר איתם לצמצמם מאוד את התחלואה. כמובן שהדבר המרכזי זה המשך ההתחסנות". כמו כן, הפנה אצבע משימה כלפי מקבלי ההחלטות שלא פעלו ביתר שאת לקדם את חיסון בני ה־50+ שטרם התחסנו. לדבריו, "הייתה תחושה, וחבל שזה קורה כל פעם, שהקורונה מאחורינו". פרופ' דוידוביץ' הבהיר: "הקורונה לא תהיה לעולם מאחורינו, אי אפשר יהיה למגר אותה. זו מחלה שתישאר בתוכנו כמו חצבת וצריך לדעת להתנהל לצד הקורונה".

עוד הוסיף, ואמר: "אני שמח שקצב החיסונים עולה, ושמשרד הבריאות התחיל בקמפיין יותר פרו־אקטיבי", אך טען כי "גם החיסונים לבד לא יספיקו, נושא קטיעת שרשראות ההדבקה מאוד משמעותי. הרשויות המקומיות יהיו יותר פעילות בנושא קטיעת שרשראות הדבקה, והכנה לקראת שנת הלימודים. מינוי הפרויקטור לנושא נתב"ג זה דבר נכון, כי צריך מבוגר אחראי שיחבר בין הדברים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *