התחזית הקודרת של שגריר ישראל בארה"ב לשעבר על הפצצה האירנית

בראיון נרחב ונדיר שייתפרסם מחר (ב') אומר דרמר כי "חד משמעית, העולם ייתן לזה לקרות. אף אחד לא רצה שלצפון קוריאה ולפקיסטן יהיה נשק גרעיני, אבל זה קרה. גם אובאמה וגם ביידן לא רוצים שלאיראן יהיה נשק גרעיני, אבל זה יקרה אם לא נעצור את זה".

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר בתחזית קודרת על כוונות הסרק של הקהילה הבין לאומית לעצור את פרויקט הגרעין האיראני. "תהיה לטהרן כזו עוצמה, שכבר יגידו 'מאוחר מדי'". הראיון המלא לכתב המדיני אריאל כהנא, יפורסם מחר (ב') במוסף החג של "ישראל היום"

רון דרמר, שהיה עד לאחרונה שגריר ישראל בוושינגטון, מתריע כי למרות הבטחותיהן, ארה"ב והקהילה הבינלאומית לא ימנעו מאיראן לפתח נשק גרעיני.

בראיון נרחב ונדיר שייתפרסם מחר (ב') אומר דרמר כי "חד משמעית, העולם ייתן לזה לקרות. אף אחד לא רצה שלצפון קוריאה ולפקיסטן יהיה נשק גרעיני, אבל זה קרה. גם אובאמה וגם ביידן לא רוצים שלאיראן יהיה נשק גרעיני, אבל זה יקרה אם לא נעצור את זה".

לדבריו, "האיראנים רוצים להפוך את ישראל לדרום קוריאה, ואת תל אביב לסיאול. הם רוצים להקיף אותנו בחגורה קונבנציונלית עם נשק מדויק וליצור מאזן אימה, כך שבכל פעם שמישהו יירה רקטה מעזה – אתה תחשוב פעמיים אם להגיב. בשנה ה־15 להסכם הגרעין, כשאתה מצפה שהקהילה הבינלאומית תמנע מהם את הנשק הגרעיני, תהיה להם עוצמה קונבנציונלית כזאת, שאנשים יגידו 'עכשיו כבר מאוחר מדי לבלום אותם. הם ישמידו את תל אביב'. מי שאומר שבסוף תקופת ההסכם יהיו לנו את כל האופציות שיש לנו עכשיו, טועה. לא יהיו לנו אופציות".

על כך שראש המוסד דגן אמר שצריך לפעול צבאית רק כשהסכין מונחת על הצוואר, ענה: "לא תהיה לך אפשרות לפעול כאשר הסכין על הצוואר, כי המחיר יהיה כבד מדי".

דרמר גם דוחה את דברי ראש הממשלה בנט על כך שנתניהו הזניח את הנושא האיראני. "זו טענה מנותקת מהמציאות. אני ראיתי במשך 20 שנה, מתוכן ארבע שנים בלשכת ראש הממשלה ועוד שבע שנים בשגרירות בוושינגטון, כיצד נתניהו מגייס את העולם להפעלת לחץ בינלאומי על איראן. הוא זה ששכנע הרבה גורמים במערכת הבינלאומית, בין השאר משום שהם הבינו שהוא מוכן לפעול, וזה גרם ליותר לחץ. נתניהו היה הגורם הכי פעיל במערכת הישראלית והבינלאומית בנושא הזה, ויש הרבה דברים שעדיין אינם ידועים. הוא חשב שהוא צריך לעשות הכל, וכך פעל".

עוד בהקשר האיראני, דרמר האשים כי בכירים בישראל חתרו בימי ממשל אובאמה נגד מדיניות הממשלה. "היו אנשים שהפריעו לראש הממשלה לעשות את העבודה שלו בהגנה על האינטרסים של ישראל. זה היה נכון בין 2009 ל־2012, כשאנשים פעלו נגד האופציה הצבאית, וגם במאבק נגד הסכם הגרעין בשנים 2015-2013".

דרמר, שהיה יועצו הקרוב של נתניהו במשך 20 שנה, מילא תפקיד מכריע בהחלטות ההיסטוריות שקיבל הנשיא לשעבר טראמפ בנוגע לישראל.

בכל שנותיו נמנע דרמר משיח עם התקשורת הישראלית, ובראיון הסביר את הסיבות לכך תוך שהוא מותח ביקורת חמורה על תפקודם של חלק מהעיתונאים. לדבריו, "יש קבוצה שלמה של עיתונאים שאין גבול לציניות שלהם כלפי הפוליטיקאים בארץ. אבל משום מה, כשהם עולים על מטוס וחוצים את האוקיינוס, הציניות שלהם נעלמת. כשנשיא אמריקני אומר משהו, הם הופכים לנאיבים. מצאתי את עצמי משקיע שעות בהתמודדות עם שטויות שנכתבו או נאמרו".

בשיחה הנרחבת, דרמר חושף את הסיבה להתארכות כהונתו לשבע שנים, מגלה פרטים על הקשרים עם ממשל טראמפ, על פרשת מטוסי ה־F-35 שביקשו האמירויות ועל המאמצים לשחרורו של יונתן פולארד. דרמר גם מגיב לטענות נגדו ונגד נתניהו באשר לקשרים עם המפלגה הדמוקרטית, ועל היחס ליהודי ארה"ב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *