התכנית ההזויה של לפיד מול חמאס: כלכלה תמורת ביטחון

שר החוץ יאיר לפיד פרס בנאומו את המדיניות הנחוצה לישראל מול עזה. לפיד נשא דברים הערב בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן.

שר החוץ יאיר לפיד קרא בנאומו באוניברסיטת רייכמן ללכת להסדר עם תושבי עזה. "עלינו ללכת למהלך רב שנתי בעזה – של כלכלה תמורת ביטחון".

שר החוץ יאיר לפיד פרס בנאומו את המדיניות הנחוצה לישראל מול עזה. לפיד נשא דברים הערב בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן.

לפיד הציג תוכנית לשיקום הרצועה ואמר: "מאז שישראל עזבה את רצועת עזה ב-2005 היא נקלעת שוב ושוב לסבבי אלימות שגורמים סבל ונזק לתושבי המדינה ולכלכלה. המדיניות שבה נקטה ישראל עד כה לא שינתה מהותית את המצב.

לדבריו, "עלינו ללכת למהלך רב שנתי, גדול, של כלכלה תמורת בטחון. זוהי גירסה ריאליסטית יותר של מה שקראו בעבר "שיקום תמורת פירוז".  מטרתו של מהלך כזה היא לייצר יציבות משני צידי הגבול. בטחונית, אזרחית, כלכלית ומדינית. הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים."

לפיד המשיך ואמר: "זו אינה הצעה לקיום משא ומתן עם החמאס. ישראל אינה מדברת עם ארגוני טרור שמעוניינים להשמיד אותה. מבחינת ישראל הגוף המייצג של הפלשתינים הוא לא החמאס אלא הרשות הפלשתינית. ישראל לא תחלק פרסים לארגון טרור רדיקלי ותחליש את הרשות שעובדת מולנו באופן סדיר. ישראל לא תוותר כמובן אפילו לרגע אחד על מאמציה בתחום השבויים והנעדרים. השבת הבנים צריכה להיות חלק מכל מהלך של בטחון תמורת כלכלה."

לסיום לפיד שיגר מסר לתושבי עזה. "צריך להגיד לעזתים בכל דרך ומעל כל במה – החמאס מוביל אתכם לאבדון. אף אחד לא יבוא להשקיע כסף אמיתי ואף אחד לא ינסה לבנות כלכלה במקום שממנו החמאס יורה. הגיע הזמן להעביר את הלחץ אל החמאס. לגרום לתושבי עזה ללחוץ על החמאס, מפני שהם מבינים מה הם מפסידים מהטרור המתמשך ומבינים מה יש להם להרוויח אם הוא יפסק. שלא תהיה טעות, ישראל אינה מבקשת מאף אחד לשמור על בטחון אזרחיה. רק ישראל מספקת בטחון לישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *