התכנית הכלכלית של "כחול לבן" מתפרסמת

במסגרת מסיבת עיתונאים שערכו , המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, בני גנץ ושותפו הבכיר, יאיר לפיד חשפו את עיקרי התוכנית הכלכלית- חברתית של כחול לבן תוך התמקדות בשלושה נושאים מרכזיים: הבריאות, החינוך והתחבורה.
"אזרחי ישראל, חייהם וטובתם קודמים לכל שיקול. אנחנו לא מחויבים לאף אחד, רק לאזרחי ישראל ולמה שמטריד אותם ביום יום"

גנץ ציין בפתח דבריו : "מבחינתי ומבחינת כולנו טובתם של אזרחי ישראל היא לפני הכל. אנחנו לא מביאים הכרזת גדולות אלא תוכניות משמעותיות שנוכל לקדם כך שנתוני המאקרו לא יעמדו לבד, אלא קודם כל טובת האזרח".

גנץ אמר, כי בתחום הבריאות:
"נפעיל את תכנית "העיקר הבריאות" שתשפר באופן דרמטי את שירותי הבריאות בישראל. נוסיף 12.5 מיליארד שקל לתקציב הבריאות בחמש השנים הקרובות ונקצר את זמן ההמתנה בחדרי המיון. בסוף הקדנציה שלנו אתם תחכו פחות זמן עד שרופא ייגש אליכם".
כמו כן ציין כי: "נוסיף 2000 מיטות בבתי החולים, נקים חדרי מיון קדמיים ומרפאות בקהילה כדי לחסוך במספר הבאים לבתי החולים הגדולים. נתגמל רופאים כדי שיישארו בבתי חולים יום מלא ולא יאלצו להשלים הכנסה במרפאות פרטיות. נקדם ונאיץ בנייה של שני בתי חולים, אחד בדרום ואחד בצפון".
על תחום החינוך ציין , כי מדובר בתחום החשוב ביותר במדינת ישראל לצד הביטחון ואמר כי:
"כל ילד בישראל יקבל חינוך איכותי ומפוקח מהיום שהוא נולד. בעבר, חשבו שילדים עד גיל 3 צריכים רק בייביסיטר, היום אנחנו יודעים שזה לא נכון. נעביר את האחריות למשרד החינוך שיפעיל רשת מעונות יום בחינם עד גיל 3, בכל הארץ, לכל זוג צעיר. זו הבשורה שלנו לכל הילדים וההורים הצעירים בישראל – אנחנו לוקחים אחריות על החינוך. כל זוג יחסוך למעלה מ30 אלף ₪ בשנה, יוכל לצאת לעבודה בראש שקט וידע שהילד שלו נמצא בידיים טובות"
זאת לצד נושאים נוספים בתחום החינוך.
בתחבורה אמר גנץ כי: "נקים קבינט תחבורה, קבינט שיעסוק רק בתחום זה. התחבורה הציבורית כיום לא רק שהוזנחה, היא גם לא מנוהלת. נעודד תחבורה שיתופית – פחות רכבים על הכביש, יותר אנשים בכל רכב. נשיק תכנית לאומית שתחולל מהפיכה בתשתיות התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, נדאג לתחבורה ציבורית איכותית זמינה ונגישה לכל מקום בארץ".

יאיר לפיד, צין בדבריו כי:
יוקר המחיה בישראל הוא מכת מדינה. יקר כאן. העובדה שהמערכות הממשלתיות לא עובדות, גורמת לזה שהכל יקר מדי. שתי דוגמאות מהירות:
מערכת הבריאות קורסת. ברמב"ם מעלים אלונקות מהמרתף כאילו יש מלחמה. אין מלחמה, יש תפוסה של 240% בגלל תשתיות לקויות. אין מספיק רופאים ואחיות. זמן ההמתנה הממוצע בחדר מיון הוא 3.5 שעות. התוצאה היא – פגיעה בטיפול הרפואי ופגיעה בכיס של האזרח. הישראלים מוציאים יותר ויותר כסף על ביטוחים משלימים, על רפואה פרטית, על רפואת ילדים.

דוגמא שניה: כשהילדים שלנו לא מקבלים במערכת החינוך את מה שהם צריכים. התוצאה היא תשלומי הורים שעולים כל שנה. התוצאה היא מערכות חינוך פרטיות. התוצאה שהכסף קובע מי יקבל חינוך יותר טוב ומגדיל את הפערים. התוצאה היא השכלה גבוהה יקרה מדי. כשאין מסגרות מגיל לידה עד גיל שלוש, הגיל שלפי כל המחקרים הוא הכי משמעותי לעיצוב דמותו והצלחתו של הילד, ההורים מוציאים אלפי שקלים כל חודש. (למעלה מ- 30 אלף ₪ בשנה על כל ילד בגיל הרך)

זה נכון גם בכל התחומים האחרים. בתחום התחבורה, יותר מ – 50 מיליארד שקל, מאבד המשק הישראלי בשנה בגלל הפקקים. תחשבו מה מפסיד כל אזרח באובדן שעות עבודה, בצריכת דלק, בלאי לרכב. זה נכון בכל מקום שבו המערכות הממשלתיות לא עובדות. בסוף זה הופך להוצאות שנופלות על האזרח. שמעתי את נתניהו אתמול מדבר על זה שהמצב הכלכלי מצויין. למי המצב הכלכלי מצויין? איפה הוא פגש את האנשים האלה שהכל מצויין להם? כי אזרחי ישראל הולכים לסופר ולא מאמינים כמה מהר המשכורת שלהם נעלמת.

לפני יומיים התפרסם שתל אביב היא העיר העשירית היקרה בעולם, בשנים שהממשלה הזאת בשלטון, היא עלתה ממקום 28 למקום עשר. זה משליך גם לגבי ערים אחרות בישראל. ממטולה עד אילת. סל הקניות בסופר יקר. מחירי הפירות והירקות עלו ב-7.4% רק בחודש האחרון. החינוך יקר. לקנות דירה זה אחד האתגרים הגדולים של זוג צעיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *