התמוטט בביתו: כ"ק גאב"ד קארלסבורג זצ"ל

לפני שעה קלה התמוטט בביתו כ"ק גאב"ד קארלסבורג זצ"ל הגה"צ רבי יחזקאל ראטה ז"ל , והוא בן 86 בפטירתו.

ברוך דיין האמת. לפני שעה קלה התמוטט בביתו כ"ק גאב"ד קארלסבורג זצ"ל הגה"צ רבי יחזקאל ראטה ז"ל , והוא בן 86 בפטירתו.

הרב יחזקאל ראטה היה גאב"ד בית המדרש "קהל יראי ה' קארלסבורג" בשכונת בורו פארק שבניו יורק, חסיד סאטמר, פוסק חשוב בארצות הברית, נשיא בית תלמוד להוראה.

הוא למד בישיבת אראד, ונמלט מרומניה ב-1953. בהמשך למד בישיבת סאטמר בראשות הרב משה אריה פריינד בירושלים. בצעירותו היה מורה הוראה בירושלים. היה רב בית הכנסת סאטמר בקטמון. בהמשך עבר לניו יורק לאחר שקהילת סאטמר בבורו פארק קיבלה אותו לרבה.

הוא שוהה רבות במירון שם יש לו בית מדרש, ובהיותו בישראל הוא שוהה בו במשך רוב היום.

בשנת תש"ן (1990) נפתח במונרו בית ספר ציבורי לילדים עם בעיות התפתחות. לפי החוק האמריקני לא הותקנו מזוזות במקום (אנ'). הרב רוטה אסר את הלימוד בו], בניגוד לדעת האדמו"ר מסאטמר רבי משה טייטלבוים, שהתיר את הדבר בנימוק שהבניין בבעלות נכרית. בשאלת העירוב בוויליאמסבורג, שהתנגדו לו גורמים קנאיים, פסק להתיר.

בתשנ"ד הוציא לאור בארצות הברית ספר שו"ת "עמק התשובה" בשלושה חלקים. במשך השנים הוסיף כרכים לסדרה שכיום מונה תשעה כרכים בשו"ת, 'חזון יחזקאל' על התורה ומועדים, 'משפט הארץ' על מצוות התלויות בארץ, 'קרן התורה' על הלכות ריבית, 'חזקת טהרה' על הלכות נדה, 'עמק שמעתתא' על סוגיות במסכת סוכה וכריתות.

באדר תשע"ו מינה את בנו הגדול הרב משה כרב הצעיר של קהל יראי השם קארלסבורג. גם שאר בניו משמשים כרבנים: הרב עמרם הוא רב האמאראד, הרב ברוך דוד רב מראה יחזקאל, הרב עזריאל יודא רב בג'רזי סיטי, הרב אברהם מרדכי רב טשערנא, הרב שלום רב אוסטריק, הרב יצחק אייזיק רב קהל חסידים. חתנו הרב משה פרידמן הוא דיין בקהילת סאטמאר (ר' אהרן) בבורו פארק. אחד מנכדיו הוא הרב יואל ראטה.

ארונו יגיע מחר לישראל וצפוי להיטמן לצד רעייתו במירון שנפטרה בשנת תשעח

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *