התפטרות אדלשטיין: הזעם של היועמ"ש והתרגיל של הליכוד

בלשכת היועץ המשפטי של הכנסת לא אהבו לשמוע על התפטרותו של היושב ראש, על פי עדויות אייל ינון היועמ"ש הודיע לאדלשטיין כי למרות ההתפטרות עליו להכניס לסדר היום את החוק להחלפתו, אך אדלשטיין לא מתכוון לעשות זאת בטענה שאת חובו הוא שילם והתפטר מהכנסת.

יתרה מכך, ההתפטרות של אדלשטיין תכנס לתוקף רק ביום שישי בשעת צהריים, הועדה המסדרת תוכל לדון במינוי יו"ר זמני רק ביום שני הקרוב, דבר שמעכב את החלפת היו"ר בימים ארוכים.

מי שצפוי לתפוס את התפקיד עד החלפת היו"ר, הוא עמיר פרץ שיצטרך בסופו של דבר להצביע נגד המועמדות של עצמו לטובת המיועד לתפקיד מאיר כהן. בליכוד מקווים שהדבר יקשה על החלפת היו"ר הזמני, ובכך מסמנים שהם מעדיפים את פרץ יו"ר על פמי מאיר כהן, כאחד שיכול לנהל את המליאה כשותף לממשלה עתידית.

כאמור, לראשונה בתולדות המדינה התפטר יו"ר הכנסת וזאת לאחר שבג"ץ הורה לו לקיים את ההצבעה על בחירת מחליפו עד היום. למרות הקולות שנשמעו דווקא מצד שרים מכהנים, שלא להישמע להוראת בגץ החליט אדלשטיין להתפטר כבר היום .

בדבריו מעל במת הכנסת אמר: "בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש". אדלשטיין אף תקף את בגץ באומרו: "החלטת בג׳ץ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית. החלטת בג׳ץ מחריבה את עבודתה של הכנסת".

אדלשטיין לא הסתפק במילים אלו ואף האשים את בגץ בהריסת הדמוקרטיה הישראלית וטען שהחלטת בגץ "מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת".

המועמד להחליף את אדלשטיין הוא ח"כ מאיר כהן. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי: "התפטרות אדלשטיין, על פי החוק, תיכנס לתוקף תוך 48 שעות, ולכן, למרות ההתפטרות, על אדלשטיין לציית להחלטת בג"ץ ולכנס היום ישיבה ולהצביע על זהות יו"ר הכנסת הבא. אם אדלשטיין לא יכנס את הישיבה לאלתר, התנועה תפנה לבג"ץ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *