התקנות החדשות שימנעו שכחת ילדים ברכב

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שיחייבו התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע פעוטות מתחת לגיל 4.

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שיחייבו התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע פעוטות מתחת לגיל 4.

התקנות יכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט אך כדי לאפשר היערכות האכיפה תחל ב-1 בינואר 2022 – ומי שייתפס ללא מערכת צפוי לקנס של 250 שקלים ו-4 נקודות; בהתאם לדרישת היו"ר מרגי – שרת התחבורה תדווח בדצמבר השנה על ההיערכות לקראת האכיפה

בעקבות ריבוי מקרים של שכחת ילדים בכלי רכב. יחויב כל נהג המסיע ברכבו ילדים מתחת לגיל ארבע, להתקין או להצטייד מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב.

על פי התקנה החדשה שאושרה היום (יום ראשון) בוועדת הכלכלה של הכנסת כהוראת שעה, יחויב כל נהג שיסיע ילד עד גיל ארבע בכלי רכב פרטי או מסחרי קל עד 3.5 טון, בהתקנת מערכת בטיחות המתריעה על שכחת ילדים ברכב. זאת, בעקבות עשרות מקרים של שכחת ילדים בכלי רכב המתרחשים מדי שנה, וגורמים למקרי מוות מיותרים בימי הקיץ החמים.

מדובר במערכת בטיחות חדשנית המותקנת על ידי יצרן הרכב בתהליך הייצור, או בהתקנה מקומית על ידי בעל הרכב או מתקין מורשה, או הצטיידות במערכת בדומה למושב תינוק, ואשר עומדת בתקנות התעבורה המתבססות על החקיקה האיטלקית בנושא או בהתאם לתקנות האיחוד האירופי, האמריקאי או הקנדי.

משרד התחבורה איפשר התאמה לחקיקה האמורה והמיושמת, במטרה לאפשר תחרותיות שתוזיל את עלות המערכות, תוך שמירה על אמינותן ובטיחותן.

אכיפת התקנה תחל מספר חודשים לאחר כניסתה לתוקף, בינואר 2022. הסעת ילד עד גיל ארבע ללא מערכת התרעה ברכב תיחשב לעבירה פלילית, ותגרור קנס של 250 שקלים ו-4 נקודות חובה לנהג. התקנת מערכת בטיחות שאינה עומדת בדרישות התקנות, תיחשב לעבירה פלילית של המתקין.

מערכת הבטיחות תאפשר לזהות מצב בו ילד נשכח או הושאר ללא השגחה ברכב נעול, ותתריע בפני הנהג ויזואלית או קולית. מנתוני ארגון 'בטרם' עולה כי בין השנים 2008-2018 דווחו בתקשורת 661 מקרים של השארת ילדים ברכב, 30 מתוכם הסתיימו במוות.

במסגרת 'קול קורא' שמשרד התחבורה פרסם בנושא, התקבלו יותר מ-20 פניות של חברות ויזמים, המציעים מגוון רחב של מערכות המסוגלות לזהות מצב של השארת ילד ברכב ולספק התרעה בהתאם.

השרה רגב קידמה את החקיקה, שכללה הליך שיתוף ציבור ואיסוף מידע על המערכות הרלוונטיות הקיימות בישראל ובעולם. "לאחר שנים של מקרי מוות טרגיים בשל שכחת ילדים בכלי רכב, הובלתי בנחישות מציאת פתרון לטרגדיות הקשות הללו. אני שמחה שלאחר עבודת מטה של כל הגורמים הרלוונטיים, הבאנו את התקנות לידי מימוש", אמרה השרה רגב.

"כבר בקיץ הקרוב, כל רכב יחויב בהתקנת מערכות בטיחות למניעת שכחת ילדים, ובכך נציל את חייהם של ילדים רבים, ונמנע שכול והרס של משפחות שכל עולמן חרב עליהן בגלל חוסר תשומת לב", הוסיפה שרת התחבורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *