התרופה שתעצור את גל התמותה בישראל?

בעקבות הפרסום בידיעות אחרונות על כך שתרופת הרג'נרון לא ניתנה לחולי קורונה רבים במצב קל עד בינוני, מסתמן כי משרד הבריאות ירכוש מנות נוספות.

בעקבות הפרסום בידיעות אחרונות על כך שתרופת הרג'נרון לא ניתנה לחולי קורונה רבים במצב קל עד בינוני, מסתמן כי משרד הבריאות ירכוש מנות נוספות.

מדובר בפתרון משמעותי בדרך לטיפול שעשוי להציל את חייהם של חולי קורונה בשלבים המוקדמים של מחלתם בטרם מצבם מחריף.

רג'נרון היא תרופה המורכבת מנוגדנים לנגיף הקורונה שניתן בעירוי או בזריקה תת-עורית בימים שלאחר ההדבקה. התרופה נועדת לטפל בחולים לא מאושפזים, במצב קל עד בינוני, שהם מתחת לגיל 65 אך עם סיכון לפתח מחלקה קשה. "הרעיון הוא לתת אותו לאנשים בסיכון לפני שהם מפתחים את המחלה", הסביר הווירולוג ד"ר אורן קובילר מאוניברסיטת תל אביב.

מכבי שירותי בריאות הודיעה כי הטיפול בתרופת רג'נרון לקורונה יתחיל מחר במספר בתי חולים ובבתי מטופלים. "מדובר בטיפול עם פוטנציאל משמעותי למנוע החמרה של המחלה ומתאים לבעלי סיכון גבוה במיוחד במטרה למנוע הידרדרות של המטופל", אמרה ד"ר מירי מזרחי ראובני, ראש חטיבת הבריאות במכבי

גד"ר אנתוני פאוצ'י שאחראי על המאבק בקורונה בארה"ב, "המליץ לבתי החולים להשתמש בו. "אנחנו רוצים שאנשים, כולל הרופאים ומטופלים, יבינו את יתרונות הטיפול המאוד יעיל הזה", אמר פאוצ'י. לדבריו, חולים שסובלים מעודף משקל קיצוני, בעלי מחלות רקע, חולות בהיריון ואנשים בני 65 ומעלה יכולים להרוויח מהרג'נרון, מאחר שמתן התרופה בשלבים הראשונים של ההדבקה יכול להקטין את הסיכוי למוות ב-70% ולאשפוז ב-85%".

בארצות הברית התרופה גרמה להורדת התמותה באופן יחסי, אך לא גדעה אותו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *