וְשָׂמַחְתָּ • מה גורם לפוליטיקאים לשמוח? פרויקט חג מיוחד בצל נגיף הקורונה | חלק שלישי

מיוחד• בצל הקורונה הפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה חושפים כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור

חג הסוכות מגיע אלינו בתום הימים הנוראים ובעיקרו מצווים בני ישראל לקיים את מצוות "ושמחת בחגיך" במשך שבעה ימים. כשנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ישראל והעם ספון בסגר שהולך ומתהדק, הקושי לקיים את "ושמחת בחגיך" הולך וגדל.

בכדי לעזור לגולשי 'אקטואליק' להתגבר על הקשיים ולקיים את מצוות השמחה בחג הסוכות – ביקשנו מהפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה לספר לנו כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור.

בכל יום מימי חול המועד, נביא לכם את שמחת החג האישית של חברי הכנסת השונים, חלקם היו יצירתיים, חלקם האריכו בדברים וחלקם היו בלתי צפויים – פרויקט החג המיוחד של אתר 'אקטואליק'.

את הפרק השלישי בחרנו לפתוח עם ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה, שחזר לאחרונה למשכנו בכנסת לאחר היעדרות ממושכת. ח"כ גפני סיפר לנו על שמחת החג הפרטית שלו ואמר:

"אני מנצל את החגים לשהייה ממושכת לצד בני משפחתו, הילדים והנכדים, שביומיום בשל התפקיד הסיזיפי לא מצליח לשהות איתם הרבה".

פלאש 90

אולם השנה, מספר לנו גפני, בשל המגיפה הנוראה, לאחר שכבר את ליל הסדר וחג הפסח עשה ללא משפחתו הקרובה, גם את חג הסוכות יעשה ללא השתתפותם.

ח"כ הרב גפני הוסיף לסיום כי "אני מאחל לכל עם ישראל חג סוכות שמח, שנרבה בשמחה כמצוות החג כהוראתם של מרנן ורבנן מרן שר התורה שליט"א ומרן ראש הישיבה שליט"א, שהשם יאמר לצרותינו די ושנזכה עוד השנה לשמוח בבניין בית המקדש בתפארתו".

פלאש 90

מיד אחרי יו"ר ועדת הכספים פנינו לחברת הכנסת מיכאל מלכיאלי המכהן בתפקיד יו"ר סיעת ש"ס בכנסת שסיפר לנו על שמחת החג שלו: "חג הסוכות השנה הוא חג מיוחד עבורנו. בכל שנה אנחנו פותחים את הסוכה ואת הלב ומזמינים את האורחים, השנה בגלל המגבלות אנחנו נחגוג את החג בחיק המשפחה הגרעינית. אבל אסור לנו לשכוח כי גם השנה ובפרט השנה יש לנו את המצווה הגדולה של ושמחת בחגך".

ח"כ מלכיאלי הוסיף כי "בערבו של חג הסוכות עם ישראל ציין 100 שנה להולדתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זכותו תגן עלינו. כולנו זוכרים את השמחה הגדולה שהייתה למרן כל השנה ובחג הסוכות בפרט. בשנים שבהם זכינו לקיים את מצוות הקבלת פני רבו בחג, היינו עולים לסוכתו של מרן זיע"א וזוכים לשמוח בצילו".

לסיום הוסיף: "השנה בסוכות נזכור כולנו את שמחתו של מרן ונשמח במורשת הגדולה שהותיר לנו ולדורות הבאים, ובזכות השמחה האמיתית של החג שמחה בארבעת המינים והסוכה, נזכה לבואם של האושפיזין שיתארחו בסוכתנו וישפיעו עלינו שפע של ברכה".

פלאש 90

מיד אחריו פנינו לח"כ משה ארבל המכהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת מטעם ש"ס, שסיפר לנו על שמחת החג שלו ואמר:

"שמחת החג שלי בכל שנה היא כמובן הביחד המשפחתי. והמחזה המרהיב של נטילת לולב בזמן ההלל בבית הכנסת. השנה בהחלט זה יהיה שונה אבל אני מתנחם בעשרות רבות של משפחות מאומתות קורונה שפנו אלי בכל שעה ביממה עד כניסת החג ואשר יחד עם גברת סויסה ראש לשכתו של השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון סייענו להם להיקלט למלוניות קורונה המותאמות לציבור החרדי כדי שתהיה להם שמחת חג גם במציאות המורכבת הזו. אני מאחל מעומק הלב לכולנו שנזכה לצאת מהתקופה הזו מחוזקים ומחוברים עם פחות שנאת חינם ועם יכולת לראות כל אחד במעלת חברינו ולא בחסרונם וכמובן עם בריאות איתנה. חג שמח"..

פלאש 90

אחרון חביב להיום, שאלנו על שמחת החג של ח"כ משה אבוטבול מסיעת ש"ס. אבוטבול השיב לנו כך: "בחג הסוכות בשנה זו תשפ"א שמחת החג תהיה שונה ואחרת משנים עברו הסגר, ההגבלות, הריחוק החברתי, מניעת ההתקהלויות, ותפילה במרחב הפתוח, כל זה בעצם מביא אותנו לחשיבה מחודשת על הצו התורתי "ושמחת בחגיך" הא כיצד? אנו בעולם היהודי והתורני שהורגלנו במשך אלפי שנים שקיום המצוות נעשות דרך כלל בחבורה ובדיבוק חברים מוצאים לפתע את עצמנו במצב לא קל מחד "ושמחת בחגיך" ומאידך "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

ח"כ אבוטבול הסביר: "לא קלה היא מצוות השמחה ואמר כבר הגר"א מוילנא זיע"א שהמצווה הכי קשה לקיום הינה מצוות "ושמחת בחגיך" פעמים שאדם נמצא בדיכדוכא של נפש , עצוב ממאורעות החיים, נתון במצב רפואי רופף, או מצבו הכלכלי ירוד, חוסר נחת ממשפחתו, ובכל אופן הוא נדרש לקיים את מה שד' ביקש "ושמחת בחגיך" האמת היא שדווקא חג הסוכות מלמד אותנו שלמרות זו שאנו בסוכת ארעי כולנו שווים למצווה , גם העשיר הגדול ביותר לא יכול לבנות סוכה ולהניח סכך מכסף או מזהב, רק ענפים פשוטים וזרדים כמוהו בדיוק כמו העני בקצה השכונה, סוכות הזדמנות פז להבין ולהכיל את מידת ההסתפקות במועט".

ח"כ אבוטבול סיים ואמר: "תמיד לחפש את הכוס הכמעט מלאה שם רואים את הדברים הטובים שכן כבר קיבלת מבורא עולם, משפחה, בנים, נכדים, עבודה, עליה רוחנית מימים נוראים, ובעיקר 4 מינים שרומזים יותר מכל שהם השלמות האמיתית של עם ישראל ואת כולם יחד אוגדים ומנענעים כאחד, יהי רצון שיאיר לנו בורא עולם את הדרך ושנראה רק את הטוב גם אם השמיים קודרים בעבים שחורים, ושמחת בחגיך, בכל זמן, בכל מצב גם ובעיקר כשקשה לנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *