ועדת הכספים הציגה הצעת חוק לפיצוי המסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה

עדת הכספים קיימה היום (ג') דיון המשך לעניין סיוע לענף המסעדות ואולמות האירועים על רקע סבבי ההסלמה האחרונים בדרום. בשבוע שעבר קראה הוועדה למשרד האוצר להסדיר את הפיצוי לענפים אלה בהקדם, וכי במידה ולא יינתן מענה לכך מענה בחקיקת משנה, בדומה לפיצוי שניתן לענפים אחרים, תיזום הוועדה חקיקה.

בהעדר פתרון מצד רשות המיסים, שנציגיה הצהירו כי אמנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעיל פיצוי פרטני במקרה של ענפים אלה. הציגה יועמ"ש הוועדה, עו"ד שגית אפיק, הצעת חוק אותה מבקשים חברי הוועדה לקדם, ולפיה יכללו ענפי המסעדות ואולמות האירועים בחוק מס רכוש וקרן פיצויים. משמעות הדבר, שבכל פעם שיובאו הוראות שעה לעניין פיצויים לעסקים בדרום, יובא גם עניין ענפים אלה.

בנוסף כוללת הצעת החוק הוראת שעה, שתחילתה רטרואקטיבית מחודש מאי, המעגנת פיצויים לענפים אלה, בסכום של עד 5 מיליון ₪, שיחולקו עפ"י תנאי זכאות.

במהלך הדיון קראו בעלי העסקים לספק להם פתרון, אחרת יקרסו, בדומה לעסקים אחרים בענפים אלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין כי הוועדה תקדם את החקיקה שיזמה הוועדה בהליך בזק, אלא אם כן יינתן מענה מצד רשות המיסים: "לא קיבלנו את ההסברים שלכם, אנחנו דורשים פתרון מהיר, כדי שנוכל להסתכל לבעלי העסקים בעיניים, ולומר להם המדינה לא מפקירה אתכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *