זהו הדיל החשאי שבנט ושקד יציגו לחרדים במידה ונתניהו ייכשל

המהלך אותו חושפים יוסי אליטוב ואבי בלום: בתמורה להימנעות המפלגות החרדיות בהצגת ממשלת בנט ולפיד – גפני ימונה ליו״ר ועדת הכספים, שקד תחזיק בתיקי הפנים והדתות ותשמור על צרכי המגזר וחוק הגיוס יקודם על ידי שקד בתיאום עם החרדים

יוסי אליטוב ואבי בלום חושפים בטורם המושתף בכותרת הראשית ב׳משפחה׳: הדיל החשאי שבנט ושקד יציגו לחרדים במידה ונתניהו ייכשל – הימנעות תמרות תקצוב וחקיקה! המהלך: בתמורה להימנעות המפלגות החרדיות בהצגת ממשלת בנט ולפיד – גפני ימונה ליו״ר ועדת הכספים, שקד תחזיק בתיקי הפנים והדתות ותשמור על צרכי המגזר וחוק הגיוס יקודם על ידי שקד בתיאום עם החרדים. המפלגות החרדיות בתגובה: נישאר עם נתניהו, גם באופוזיציה.

עוד חושפים אליטוב ובלום בטור משותף ב׳משפחה׳ כי: מאז מוצאי הבחירות הפכו סער ובנט למעין דבוקה אחת. אחד לא זז מבלי לתאם עם השני. גדעון סער למעשה הפך לאיווט ליברמן מודל 2021. הוא מונע כרגע רק מיצר נקמה בנתניהו. בסולם האינטרסים שלו הערך העליון הוא לפנות את נתניהו מבלפור, כל השאר שולי בחשיבותו. במוצאי הבחירות כולם דיברו על סער ברחמים – הוא המתין בדריכות וכעת הוא מרגיש המנצח הגדול. הוא מנע מנתניהו את 2 המנדטים להם היה זקוק כדי לנצח. הקו של בנט מאוד פשוט. הוא שלח את שלום שלמה וגן צבי להלל קוברינסקי של לפיד, הם הוציאו הכל. בנט יודע שכל מה שלפיד הסכים עכשיו, הוא יסכים גם עוד 28 יום. בנט מאמין שהזמן משחק לטובתו ומעדיף לקחת נשימה ארוכה. אין לו כל סיבה להישרף בבייס הימני, להתעמת עם החרדים ולהצטייר כמי שמנע הקמת ממשלת ימין מלאה. אם נתניהו ייכשל – הוא ישלוף את ההצעה של לפיד. במפת הנאמנויות שנתניהו שרטט בחג האחרון עם אנשי ביתו, השר דרעי הוא בן הברית האולטימטיבי עליו הוא סומך בעיניים עצומות ״הוא יישאר איתי בקואליציה ואפילו באופוזיציה״. נתניהו אמר זאת בסוג של הבעת אמון שלא נשמעה מעולם מפיו של הפרנואיד שבפוליטיקאים. את גפני הגדיר נתניהו כסוחר שבודק כל יום אופציות מחדש. סמוטריץ׳ הוא כאב הראש האמיתי של נתניהו. עד לרגע זה הוא לא מבין מה הניע את מי שהוא סחב על גבו לכנסת, לשרוף לו את המועדון, לחולל לו פיגוע אסטרטגי, ובכך לייצר לבנט את האליבי המושלם לרקוד טנגו עם לפיד. במוצ״ש האחרון נפגשו נתניהו וסמוטריץ׳ לשיחה קשה. נתניהו הפציר בו לא לתת גט כריתות פומבי לשותפות עם רע״מ. סמוטריץ׳ התעקש: ״אתה מכשיר את כל ממשלות השמאל. עדיף בחירות חמישיות״.

בתוך כך העיתונאי והפרשן החרדי הבכיר יעקב ריבלין חושף ב׳בקהילה׳: המסר התקיף שקיבל נתניהו משותפיו החרדים – יש לך שבוע לספק לנו תשובות איך אתה מתכנן להקים ממשלה. אם לא יתן תשובה, השותפים החרדים לא ישבו בחיבוק ידיים. הם יעשו כל שביכולתם למנוע את הצרה של ממשלת לפיד ובנט. בעקבות המסר הברור, נתניהו שינה ממנהגו. בדרך כלל הנוהל למשוך זמן עד לפקיעת המנדט, הפעם הוא התחיל בבליץ של שיחות מיד כשקיבל את המנדט. אחת האפשרויות המדוברות ביותר במפלגות החרדיות היא פניה לנתניהו לפנות את מקומו למועמד אחר של ׳הליכוד׳. לא מדובר בהדחה מכוערת. במפלגות החרדיות מדברים במפורשות שאם לא יהיו עריקים או שסמוטריץ לא יסיר את התנגדותו לממשלה עם עבאס, נתניהו יתבקש לפרוש מהמירוץ ובתמורה יקבל תמיכה למועמדות לנשיאות. יש רוב מוחץ בכנסת לסיום הקריירה הפוליטית של נתניהו בבית הנשיא. גם סער ובנט ישמחו לראות אותו בבית הנשיא.

לדברי יעקב ריבלין: הצרות של החרדים – הממשלה הפריטטית אם תקום, תייצג את כל חלקי העם בישראל למעט החרדים. גדעון סער ונפתלי בנט ייצגו את הימין. יאיר לפיד ואביגדור ליברמן את השמאל והמרכז. הערבים יהיו מוגנים מכוח התמיכה שלהם מחוץ לממשלה. הציבור היחיד שיופקר לחסדי יאיר לפיד ואביגדור ליברמן יהיה הציבור החרדי. מי שתולה תקוות שנפתלי בנט וגדעון סער יעזרו לנו, שיזכר בימי ממשלת לפיד בנט. הסיבה היחידה שהשניים לא הצליחו לסגור את מערכת החינוך החרדית – היתה עזרה שקיבלנו מהיועמ״ש דאז ויינשטיין ומבנימין נתניהו. ביבי נתניהו במצב רוח קודר בימים האחרונים ובמצב פוליטי נואש. מסביבו אין כמעט אנשים. יש שני אנשים בלבד איתם הוא מדבר כל היום ומנסה לטכס עיצה – בתוך המפלגה הוא מדבר ומתייעץ רק עם יריב לוין, מחוץ למפלגה הוא נסמך רק על כתפו של השר אריה דרעי. גם במהלך כל חול המועד הוא ישב בביתו וניהל שיחות נון סטופ עם יריב לוין, אריה דרעי והיועצים המשפטיים של ׳הליכוד׳. הוא בדק אפשרות לערער על מספר קלפיות. השר יעקב ליצמן אמר השבוע בשיחות פנימיות במפלגה מדוע נכון לתמוך במהלך שמנסור עבאס יתמוך בממשלה מבחוץ – ״ממילא הערבים יתמכו בממשלה מבחוץ. אם לא בממשלה של בנימין נתניהו הרי שבממשלה פריטטית של לפיד ובנט שהמכנה המשותף היחיד שלה יהיה פגיעה בחרדים. אז עדיף שהם יתמכו בנו מאשר בהם״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *